Orderadministratör till Semper

Orderadministratör till Semper

Arbetsbeskrivning

Föreställ dig att du får möjlighet att arbeta med något som är viktigt och som gör skillnad. Mat är både viktigt och gör skillnad. Sempers vision är att alla ska ha rätt till bra mat. Naturligt god mat utan konstiga tillsatser. Vill du vara med och göra skillnad? Detta jobb som orderadministratör ger en utmärkt möjlighet för dig att göra skillnad och utvecklas inom ett internationellt företag med en ledande position på den nordiska marknaden. Skicka in din ansökan redan idag då vi arbetar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker dig som vill komma in och stötta upp på Sempers avdelning Customer Service Center. Du kommer bli en del av ett glatt och ambitiöst team på sex personer som sitter i ett gemensamt kontorsutrymme på Sempers huvudkontor i Sundbyberg. Rollen som orderadministratör har en koordinerande karaktär och innebär många kontakter, både internt inom företaget och externt med företagets kunder, lager och speditörer.

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Semper. Uppdraget kommer inledningsvis sträcka sig under sex månader och du kommer in för att täcka upp under den mer intensiva perioden under våren och framförallt sommaren!

#

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som orderadministratör kommer du tillsammans med dina kollegor ansvara för att säkerställa bästa leveransservice till företagets kunder, så att inkomna kundorder levereras i rätt kvantitet och rätt kvalitet i rätt tid och till rätt plats i enlighet med de överenskommelser som finns. Dina teamkollegor kommer att ansvara för att du får en grundlig introduktion till arbetsuppgifterna.

De huvudsakliga arbetsuppgifterna innebär orderadministratör vilket bland annat innefattar:


* Kundorderhantering i affärssystemet SAP. Order inkommer via EDI och mail.
* Daglig återkoppling med leveransbesked och svar på andra kundfrågor via mail.
* Dagliga kontakter med nordiska och internationella kunder, lager, produktionsanläggningar, speditörer, distributörer och myndigheter.
* Fakturering och hantering av reklamationsärenden.
* Säkerställa och övervaka att den fysiska leveransen från lager når kunderna enligt plan.
* Administration av tull och exportdokument.
* Pris och rabattuppdateringar samt övrigt registerunderhåll i affärssystemet SAP.
* Upprätthålla aktuella rutiner för administration inom avdelningen.


Tjänsten passar dig som trivs i en koordinerande roll som ställer krav på att kunna leverera förstklassig service till Sempers kunder. Här kommer du ges möjligheten att få arbeta med processer inom dagligvaruhandel och produkter som du träffar på i din egen matbutik eller på apoteket. Du kommer att utmanas och få agera som problemlösare för att kunna tillgodose kundernas förväntningar.

VI SÖKER DIG SOM
- Har en relevant eftergymnasial utbildning eller minst 1-2 års erfarenhet av att arbeta i en liknande roll sedan tidigare.
- Tidigare jobbat med orderhantering, administration och kundhantering.
- Tidigare har jobbat inom detaljhandel eller försäljningsflöden.
- Har erfarenhet av att arbeta i ett affärssystem
- Har goda kunskaper i svenska och engelska, såväl tal som skrift.
- Har god datavana samt erfarenhet och grundläggande kunskaper i Outlook, Excel och Teams.

Det är meriterande om du:


* Har arbetat med affärssystemet SAP
* Har kunskaper inom övriga nordiska språk.


Som person är du en kommunikativ lagspelare som tar egna initiativoch som har lätt för att samarbeta. Du har en fallenhet för problemlösning och är en person som ser till att hitta en lösning på utmaningarna som kan dyka upp i det dagliga arbetet.Vid vissa tillfällen kan det bli ett högt tempo i arbetet och för att hantera detta ser vi att du är stresstålig och enkelt kan prioritera mellan arbetsuppgifter samtidigt som du säkerställer att utsatta deadlines hålls. Utöver detta ser vi att du har en administrativ ådra samt har en prestigelös inställning och kan ta dig an arbetsuppgifter högt som lågt.

ÖVRIG INFORMATION


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, inledningsvis sex månader
* Placering: Löfströms allé 5, Sundbyberg.
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Sempers önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 april 2022
  • Ansök senast: 7 maj 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Product planner

Product planner

26 november 2024

26 november 2024

25 november 2024