Orderadministratör till söderort

Orderadministratör till söderort

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi en orderadministratör till vår kund beläget i söderort. Vi erbjuder en bred tjänst till ett konsultuppdrag på sex månader med start omgående.

Om tjänsten

Som orderadministratör kommer du arbeta brett med varierande uppgifter. Du kommer dels ta hand om ordrar, göra uppföljningar, samarbeta med inköpsgruppen och ha kommunikation med leverantörer. Dels kommer du även arbeta med koordinering av artiklar, registrering av artikelnummer och fakturahantering. Du kommer ha mycket extern och intern kontakt och rollen kräver att du är kommunikativ.

Dina arbetsuppgifter kommer att vara:

- Uttag av order
- Återrapportera färdiga order
- Utfärda aktuella transportdokument (inkl tullhandlingar)
- Administrera kund- och transportreklamationer
- Sköta konteringen av fraktfakturor
- Uppdatera fält för nya produkter i ordersystem
- Registervård i ordersystemet - lagerplatser, allokeringspunkter etc.
- Skeppning/packning av produkter




Lämplig bakgrund

Vi söker dig som gärna har utbildning inom Supply Chain/Inköp/Logistik eller ekonomi och har ca 1-3 års erfarenhet av en liknande roll. Du är van att arbeta i ERP-system och har goda kunskaper i Excel. Du har gärna intresse för teknik och gillar utveckling av system och arbetsprocesser. Vidare är du flytande i svenska och engelska, i såväl tal som skrift. För att trivas i rollen får du gärna vara kommunikativ, tålmodig och service minded. Du är en problemlösare och vågar möta utmaningar på ett öppet och positivt sätt. Det är självklart för dig att leverera med hög kvalitet och sätta kunden i fokus. Du är duktig på att planera, klarar av att stundvis arbeta i ett högt tempo och fungerar både självständigt såväl som i grupp.

Ansökan
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.



Titel:Orderadministratör till söderort

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 juni 2021
  • Ansök senast: 16 december 2021

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


Product planner

Product planner

26 november 2024

26 november 2024

25 november 2024

Orderhandläggare

22 november 2024