OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är mer än bara en arbetsgivare
Hos oss får du vara dig själv! För vi vet att en inkluderande arbetsplats ger framgång och det blir roligare att gå till jobbet. Det vi har gemensamt är våra värderingar; serviceanda, laganda och utveckling. Med våra tjänster bidrar vi till ökad livskvalitet. Vi uppskattar socialt ansvar och samhällsengagemang. Vi bryr oss helt enkelt om varandra och vårt samhälle, och erbjuder trygghet, tillit och glädje.
Sodexo har arbetat med hjälpmedelsverksamhet sedan 2003. Vår verksamhet omfattas av rådgivning, utprovning, utbildning, teknisk service, specialanpassning, lager, distribution, orderservice, avrop och rekonditionering. Vi vill att våra tjänster ska vara det bästa alternativet för den enskilda människan, för företaget, miljön och ekonomin.
I våra lokaler i Sundbyberg finns våra hjälpmedelskonsulenter och anpassningstekniker som kan rådgöra och prova ut hjälpmedel utifrån specifika behov. Vårt lager är placerat i Järfälla norr om Stockholm, där även Orderservice, Avrop och Distribution utgår. Mer information finns på vår hemsida http://sodexohjalpmedelsservice.se/
Vi söker nu en medarbetare till vårt team inom Orderservice & Avrop, ett mindre team som i dagsläget består av 7 st personer som rapporterar till Arbetsledare Orderservice & Avrop. Att arbeta hos oss är varierande, utmanande och kräver stort personligt engagemang.
Du kommer att hantera order, orderbekräftelser, ha daglig kontakt med våra kunder och leverantörer samt andra administrativa arbetsuppgifter som är vanligt förekommande inom Hjälpmedelslogistik.
Din bakgrund bör vara inom service och administration och det är en fördel om du tidigare har arbetat med telefonsupport eftersom detta utgör en stor del av arbetsdagen. Vi arbetar flexibelt och arbetsuppgifterna kan vara varierande. Det är därför viktigt att du är prestigelös, öppen och nyfiken samt se det som en självklarhet att skapa en god stämning på arbetsplatsen.
Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak att bestå av:
• Registrera, hantera, planera, fördela och skicka order i vårt affärssystem Visma Business
• Daglig kontakt med kunder och leverantörer och ge support via telefon, e-post och chatt
• Genomgång av beställningsförslag för lagerpåfyllnad
• Leveransuppföljning
• Slutföra kundorder för fakturering
• Registervård
Kvalifikationer:
• Kunna uttrycka dig väl i både svenska och engelska och i tal och skrift
• Goda kunskaper i telefon-/callcentersupport är meriterande
• Goda kunskaper i Officepaketet med inriktning excel och word
• Gärna erfarenhet av affärssystem Visma eller liknande
Personliga egenskaper:
• Är självgående och vågar ta egna beslut i det dagliga arbetet
• Som person är du serviceinriktad, strukturerad, noggrann och planerande
• Du har förmågan att lyssna, kommunicera och förstå kundens behov
• Är positiv och trivs att arbeta i grupp och arbeta mot tydliga mål
• Har erfarenheter av logistikprocesser
• Vara delaktig i förändringsarbete och ha förmågan att följa upp och effektivisera rutiner
• Du delar våra värderingar - Laganda, Serviceanda och Utveckling
Om anställningen
Föräldravikariat ca 1 år med chans till förlängning (visstid), heltid, dagtid (08:00-16:40). Vi tillämpar individuell lönesättning. Planerad start så snart som möjligt eller enligt överenskommelse.
Placering för tjänsten är Bruttovägen 9, Järfälla.
Vid frågor är du välkommen att kontakta arbetsledare Anna Perkins på anna.perkins@sodexo.com.
Välkommen att söka!
Sodexokoncernen
Sodexo är världsledande inom tjänster som förbättrar livskvalitet för våra kunder och medarbetare. Vi utmärker oss genom vår hållbara affärsmodell och vårt serviceutbud med måltids- och FM-tjänster samt lösningar för medarbetarförmåner. Vi bidrar till den ekonomiska, sociala och miljömässiga utvecklingen i de 53 länder där vi har verksamhet. Med omsorg servar våra 422 000 medarbetare miljontals människors dagliga behov och vi driver vår verksamhet på ett inkluderande, engagerande och ansvarstagande sätt. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag för ett bättre liv för alla.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jimmy Andersson, Restaurangchef
46 8-5788 5622
MariaNordström, Housekeeper
LindaJaensson,
08-5788 5938
IngelaLundström, Receptionschef
090-108749
MariaWestman, Reception/Fackligt ombud
090-108700
Ingela Lundström, Receptionschef
090-108749
Jimmy Andersson, Restaurangchef
46-8-5788 5622
Carina Runermark, Arbetsledare
08-57883069
Maria Westman, Reception/Fackligt ombud
090-108700
Tommy Öhman,