OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Har du förmåga att koordinera och gillar att vara där det händer? Trivs du i en nyckelroll där du får användning av dina såväl administrativa som kommunikativa egenskaper? Då kan du vara den vi söker. Just nu söker vi en orderadministratör till Stena Metal International.
För detta uppdrag kommer du vara anställd som konsult hos oss på Randstad. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Ansvarsområden
Som orderadministratör kommer du att vara en nyckelspelare för att Stena Metal Internationals affärer ska flyta på smidigt för alla parter. Förutom dina kollegor på Sales Support kommer du att arbeta nära säljarna och fungera som deras stöd i affären när det kommer till transport och logistik. Rollen innebär även daglig kontakt via telefon och mail, med filialer och kunder både i och utanför Sverige. Att ge förstklassig service, support och struktur, både internt och externt, kommer vara en del av din vardag. Du kommer bland annat arbeta med:
Orderhantering
Fakturering
Transport- och tulldokumentation
Reklamationshantering
Uppföljning
Sammanställning av statistik
Arbetstider
Uppdraget är ett heltidsuppdrag på längre sikt med goda möjligheter till anställning hos kunden efter uppdragsperioden.
Kvalifikationer
Vi söker Dig med flera års erfarenhet från kundsupportarbete inom administration alternativt logistik. För att lyckas i rollen behöver du ha mycket goda datakunskaper och erfarenhet av att arbeta i olika ekonomi- och affärssystem. Du behärskar även engelska i tal och skrift.
Som person är du en lagspelare som bidrar till ett gott arbetsklimat. Att ge god service samt stödja organisationen i deras arbete är en självklarhet för dig. Du har förmåga att kommunicera effektivt, både muntligt och skriftligt. Du har vidare ett strukturerat, men flexibelt arbetssätt och en vilja att lära dig nya saker. För att lyckas i rollen är det viktigt att du är positiv, trivs med att ibland arbeta under press och är duktigt på att skapa struktur.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Ansökan
senast 2022-01-30, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: liv.brynildsen@randstad.se
Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044