OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du serviceinriktad och har tidigare erfarenhet inom orderhantering? Då har vi ett uppdrag för dig! Tjänsten är ett konsultuppdrag med start 10 januari.
Om tjänsten
Arbetet som orderadministratör innebär att säkerställa leveranser till våra kunder. Du kommer även att ansvara för interna och externa möten. Boka resor, föra mötesanteckningar och beställa diverse material.
I din roll som orderadministratör kommer dina arbetsuppgifter bland annat innebära:
- Hantera kundordrar i datasystem
- Fakturera
- Spåra och följa upp försändelser
- Hantera kontakter med kunder, distributörer gällande ordrar och leveranser.
Du kommer även registrera och sammanställa reklamationer, administrera lagerhantering av reservdelar och serviceavtal.
Om dig
Vi söker dig som har arbetslivserfarenhet inom orderhantering. Du har goda kunskaper i MS Office och tidigare erfarenhet av att arbeta i affärssystem. Meriterande är om du har erfarenhet inom SAP. Då ThermoFishers koncernspråk är engelska vill vi att du är bekväm i det i både tal och skrift.
Som person är du serviceinriktad, problemlösande, initiativtagande och noggrann. Du är kommunikativ, ansvarsfull och strukturerad.
Om Adecco
Tjänsten är en del av vår personaluthyrning. Du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.
Om anställningen
Tjänsten som orderadministratör är ett konsultuppdrag med tillsättning från 10 januari. Uppdraget är på 3 månader med chans till förlängning. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.
Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Adecco är ett av världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 35 orter och har 3500 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.
Om ansökan
Tjänsten har start 10/1. Rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".
1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP)och kapacitetstest (Matrigma) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.
Vänligen notera att vi i vissa av våra processer använder vi även videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef:
Malin Johansson, malin.johansson@adecco.se
Välkommen med din ansökan!
Sökord
Adecco, Uppsala, orderadministratör, administratör, ThermoFisher, order
Kontaktpersoner på detta företaget
Tove Östberg
Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund
Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147