OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För dig med erfarenhet inom logistik finns nu möjligheten att utvecklas vidare i rollen som orderadministratör. Är du serviceinriktad, kommunikativ och trivs att arbeta i en snabbrörlig miljö? Välkommen in med din ansökan redan idag, vi jobbar med löpande urval!
OM TJÄNSTEN
Vår kund arbetar med att leverera produkter och tjänster inom hemelektronik, IT och mobilkommunikation. Med många framgångar inom elektronikverksamheten har de erkänts globalt som en teknologisk branschledare och rankas nu som ett globalt varumärke bland topp 10.
Här kommer du till ett företag där ingen dag är den andra sig lik. En snabbföränderlig miljö i ett företag som ständigt är i framkant. Som orderadministratör är du ansvarig för ett brett utbud av administrativa och affärsstödrelaterade uppgifter där du kommer att stödja kunder. I rollen kommer du att övervaka orderstatus, kommunicera eventuella utmaningar till kunder och interna intressenter samt ha en överblick kring order och prognosstatus för att göra en korrekt kortsiktig plan.
Vår kund sitter i nya trevliga lokaler i Kista och i denna roll har du möjlighet att arbeta 2 dagar i veckan hemifrån. Detta är ett konsultuppdrag på 6 månader med goda möjligheter till förlängning om samtliga parter är nöjda med samarbetet.
#
Du erbjuds
* Att få arbeta i ett internationellt bolag som alltid ligger i framkant i tech-branschen
* Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande
ARBETSUPPGIFTER
Som orderadministratör är du ansvarig för en mängd olika administrativa och affärsstödrelaterade uppgifter. Du kommer främst att stötta kunder med nedanstående uppgifter:
* Säkerställa att kunder vet hur mycket, när och till vilket pris deras produkter kommer att levereras
* Bygga relationer med kunder och interna säljteam för att se till att alla parter är anpassade till rätt produkter på marknaden
* Hantera korttidsprognoser, beställningar och prisinformation
* Övervaka leveranssituationen för att säkerställa att prognos och order i systemen är korrekt
VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare arbetslivserfarenhet inom orderhantering, gärna inom logistik
- Har mycket goda kunskaper i Excel
- Har god kunskap i affärssystemet SAP
- Har obehindrade kunskaper i svenska och engelska då det används i den dagliga kommunikationen
Som person är du:
* Noggrann
* Detaljinriktad
* Flexibel
* Social
#
Övrig information
* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, 6 månader med goda möjligheter till förlängning om samtliga parter är nöjda med samarbetet
* Placering: Kista
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Ges i ett senare skede i rekryteringsprocessen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231