OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en orderadministratör till vår kund som är belägen i Upplands Väsby. Vår kund är ett internationellt företag vars syfte är att ge människor möjlighet att äta rätt. De kommer att leda framtiden för mellanmål runt om i världen genom att erbjuda rätt mellanmål, för rätt ögonblick, gjort på rätt sätt.
Det innebär att leverera ett bredare utbud av läckra, högkvalitativa snacks som ger näring åt livets stunder, gjorda med hållbara ingredienser och förpackningar som konsumenterna kan må bra av .
Huvudsyftet med rollen är att operativt stödja 3:e parts logistiken (PL) för Sweden HUB som inkluderar lagring & hantering, sampackning och transport.
I rollen ingår ansvar för att stödja en mängd olika tredjepartslogistikverksamheter i Sverige, Danmark, Norge och Finland.
För att lyckas och trivas i rollen ser vi att du är självgående och ansvarsfull samt trivs med att ta initiativ. Du har tidigare erfarenhet av lagerverksamhet, inleverans samt orderhantering. Förmåga att samarbeta över funktioner och team för att analysera problem och föreslå övertygande lösningar. Vi söker dig som är en effektiv kommunikatör, inflytelserik på alla nivåer och både tvärfunktionellt och med tredje parts representanter, för att uppnå mål och optimera operativ effektivitet.
Ansvarsområden
• Support och hantering av 3:e parts logistik
• Administrationsuppgifter för anpassad hantering
• Lageravstämning 3pl lager
• Lagerhantering - (kontroll av alla rörelser i 3PL-lager och MDLZ-system/skrotning)
• Rapportera/lös gränssnittsfel
• Hantering av kunders returer
• Hantering av skadat gods
• Ordna och övervaka skrotning av färdiga varor & förpackningsmaterial
• Utför manuellt godsmottagning/godsutfärdande/godsförflyttning vid behov
• Assistera under Särskilda Situationer, interna kontroller och revision med spårbarhetsrapporter
• Spåra och ge feedback från olika interna kontrollrapporter (BI, PIA, PO/STO & LogOps Service Level)
• Ad hoc, stödja CS&L-team och andra avdelningar för frågor som kan uppstå
Kvalifikationer
Kunna ett av de nordiska språken.
Tidigare erfarenhet inom lagerverksamhet
Tidigare erfarenhet inom orderhantering
Engelska flytande i tal och skrift
Kunskap inom SAP, Microsoft Office
Gymnasieutbildning
Meriterande:
Behärska ett eller flera nordiska språk
Kunskap om lager och distributionssystem och processer
Examensnivå eller motsvarande utbildning.
Ansökan
2022-04-03 urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
Omfattning: Heltid
Start: Omgående, uppdrag på 6 månader med god chans till förlängning.
Kontor samt tillverkningsanläggning är beläget i Upplands Väsby.
Möjlighet till en delvis hybrid arbetsplats finns.
Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044