Orderadministratörer till Samsung

Orderadministratörer till Samsung

Arbetsbeskrivning

Just nu söker vi efter flera Orderadministratörer till vår kund Samsung! Detta är ett konsultuppdrag där uppdraget startar ASAP och börjar med ett kontrakt om 6 månader men det finns möjlighet till förlängning.

Om tjänsten:

Som Orderadministratör kommer du att vara ansvarig för varierande administrativa och supporterande arbetsuppgifter. Du kommer att supporta våra kunder främst med följande:

• Orderhantering
• Prisinformation
• Leveransinformation
• Hantering av ordercykeln
• Överse orderstatus, kommunicera problem till kunder och interna intressenter
• Överse order- och forecast-status för att kunna skapa en korrekt korttidsplan
• Analysera, identifiera och implementera processförbättringar inom ditt ansvarsområde
• Ansvara för korttidsplanering (AP 1–4 veckor)
• Koordinera forecast-planering skapad av Account Managers, Key Account Managers och Sales Managers, och synkronisera med korttidsplan och orderhantering.

Huvudsakligt ansvar:

• Orderhantering i SAP /EP
• Bygg långsiktiga relationer med kunder
• Agera professionellt
• Ge rätt information till kunder i tid
• Serviceinriktad
• Ansvar för prisuppdatering (ordrar) i SAP när pris ändras
• Ansvar för att uppdatera ordrar när leveranssituation ändras
• Korttidsplanering (1-4 vekor) tillsammans med KAM och kunder i GSCM (Global Supply Chain Management

Krav:

• God kunskap inom Excel är ett måste (Pivot & Vlookup)
• God kunskap inom SAP föredras
• Erfarenhet från Order/Logistic föredras
• Flytande Svenska och Engelska

Om företaget:

Samsung är ett av världens ledande IT-företag inom konsumentelektronik, en digital ledare med verksamhet i många branscher och länder. Allt de gör drivs av en passion för excellens - och engagemang för att utveckla de bästa produkterna och tjänsterna på marknaden. I dagens snabba globala ekonomi är förändringar konstant och innovation är avgörande för ett företags överlevnad. Under de senaste 70 åren har Samsung siktat på framtiden och förutsett marknadsbehov och krav på att styra företaget mot långsiktig framgång.

Låter rollen intressant?

Vid intresse ber vi dig att skicka din ansökan till MultiMind Bemanning snarast. Alla ansökningar behandlas löpande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maja Eriksson
+46 8 21 67 45
Marjut Adalberth
+46 8 21 67 00
Emma Levin
+46 8 21 67 18
Nozha Amezeane
+46 8 21 67 36
Isabelle Rzewuski
+46 8 21 67 01
Mikaela Björkman Goltz
+46 8 21 67 11
Henrik Hallgren
+46 8216720
Helena Adestedt
+46 8 21 67 16
Jessica Melander
+46 8 - 21 67 26
Lars Holmlund
+46 8 21 67 37

Sammanfattning

  • Arbetsplats: MultiMind Bemanning AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 augusti 2021
  • Ansök senast: 3 september 2021

Besöksadress

Kungsgatan 66
None

Postadress

Kungsgatan 66
Stockholm, 11122

Liknande jobb


E-handelssamordnare

E-handelssamordnare

23 december 2024

Ordermottagare / operativt inköp

Ordermottagare / operativt inköp

20 december 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

20 december 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

20 december 2024