Orderadministratör/innesäljare till ThyssenKrupp

Arbetsbeskrivning

Information om uppdraget ThyssenKrupp Materials Sverige AB är en av Sveriges ledande leverantörer av special- och handelsstål.Bolaget marknadsför stål- och metallprodukter tillverkade inom ThyssenKrupp-koncernen och hos utvalda externa tillverkare.I Sverige har företaget 55 anställda och omsätter cirka 500 MSEK per år.ThyssenKrupp Materials Sverige finns på tre orter i Sverige.Huvudkontor och centrallager av specialstål är beläget i Göteborg och säljkontor finns i Eskilstuna och Sundsvall.Bolaget ingår i ThyssenKrupp AG, en världsomspännande industri- och stålkoncern med 187.500 anställda och en årsomsättning på 47 Mdr EUR.För mer information se www.thyssenkrupp.se Arbetsbeskrivning ThyssenKrupp söker nu en orderadministratör/innesäljare till huvudkontoret i Kortedala.I rollen som orderadministratör / innesäljare kommer Du att ansvara för att ta emot och handlägga order och förfrågningar via telefon, fax eller e-post.Du kommer att ha daglig kontakt med kunder och leverantörer och få följa upp och bevaka order, offerter och leveranser.Vidare kommer Du att få besvara eller förmedla förfrågningar om kvantiteter, leveranstider, villkorsfrågor etc.Då ThyssenKrupp är ett internationellt företag är koncernspråket inom företaget engelska och resor både inom och utom Sverige kan förekomma.För rätt person finns goda möjligheter till utveckling inom företaget.Krav på person: Du som söker har gymnasieutbildning, goda kunskaper i engelska och är van att arbeta med Microsoft programmen Office samt Outlook.Då ThyssenKrupps moderbolag är beläget i Tyskland är även kunskaper i tyska en fördel, dock inget krav.Tidigare erfarenhet av stål och metallbranschen, kontorsarbete och/eller försäljning inom verkstadsindustrin är meriterande.Har Du även erfarenhet av att jobba med affärssystemet SAP R/3 är det ett stort plus.I rollen som orderadministratör/innesäljare bör Du ha lätt för att knyta kontakter och vara drivande när Du arbetar självständigt såväl som i team.Du är noggrann och kan på ett effektivt och ansvarsfullt vis, sätta upp och hålla deadlines.Intresserad?Denna rekrytering görs i samarbete med Academic Work Rekrytering.För att söka denna tjänst, registrera eller uppdatera ditt CV på vår hemsida www.academicwork.se och sök tjänsten via platsannonsen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryteringskonsult Jennie Ridderstad
0313523376 0736444136
Consultant Manager Karin Sandqvist
0313397319
konsultchef Matilda Lyngéus
0313523386 0701617309
konsultchef Jennie Ridderstad
031-352 3376
Catrin Wiberg

Consultant Manager Karin Sandqvist
0313397319
Konsultchef Camilla Brehm
031-352 33 54
Maria Grönqvist

CM Emma Isaksson
031-3523389 0701-617357

Sammanfattning

Besöksadress

Gullbergs Strandgata 15
Göteborg

Postadress

Gullbergs strandgata 15
Göteborg, 41104

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010