OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Trivs du som bäst med att jobba med order och inköp i en koordinerande roll? Har du ett tekniskt intresse och hög servicegrad i ditt bemötande av kunder leverantörer? Lockas du av att jobba i ett bolag som är i stark tillväxt och vill vara med på resan framåt? Då kanske just du är Invid Göteborgs nya kollega!
INVID Gruppen är en proaktiv IT-partner och rådgivare som förenklar och förbättrar. Invid erbjuder tjänster och produkter inom följande tre övergripande fokusområden; Bekymmersfri IT, IT- och Informationssäkerhet och Smarta processer. Bolaget omsätter ca 292 M SEK och är runt 130 medarbetare, och finns på följande orter: Anderstorp, Göteborg, Jönköping, Stockholm, Tranås, Vetlanda, Värnamo och Västervik.
Vi rekryterar nu Invid Göteborgs nästa medarbetare som kommer att jobba i Mölndal i nya fräscha lokaler med ett trevligt team!
Rollen
I denna roll koordinerar du administrationen inom order, innesälj och inköp. Du kommer att lägga en större del av din tid på orderläggning, bevakning av leveranstider och leveranssäkerhet. Du ansvarar för inköp av lagerförda varor samt servar säljavdelningen med underlag på olika produktsegment för offertförslag. Du har nära dialog med både kunder som leverantörer samt interna kollegor på support och sälj. Du kommer att få chansen att ha en erfaren och kunnig mentor under en längre period så du får en bra start i rollen.
Du kommer att jobba med: Orderadministration Inköp
Leveransbevakning
Bevakning och registrering av licens-, garanti- och supportavtal
Hantering av BID:ar mot leverantörer
Underhåll av Webbshop
Administrera DOA/RMA/garantiärenden
Din profil
För att lyckas i denna roll ser vi att du har god datorvana och har jobbat inom order, innesälj och inköp. Stor fördel att du har ett tekniskt intresse av IT-produkter och förståelse för produktområdet. Erfarenhet av att arbeta i affärssystem som Navision och Office365 är önskvärt samt har du erfarenhet av weborder är det ett plus. Du är bekväm med att jobba med prognoser och leveranslogistik och kanske har du med dig en inköps- eller logistikutbildning i grunden.
Du gillar ordning och reda, jobbar strukturerat och har lätt för att hålla ihop helheten i situationer utan tappa fokus. Du är nyfiken och initiativrik och är inte rädd för att ta tag i situationer för att finna lösningar. Du gillar tillhöra ett nära team, men jobbar på bra på egen hand och tar ansvar för dina arbetsområden.
Bra att veta!
Detta är en rekrytering där du anställs direkt av kund. Arbetet omfattar dagtid, heltid, 8-17. Tillträde omgående med hänsyn till uppsägningstid.
Låter det som jobbet för dig?
Sök tjänsten som orderadministratör/innesäljare/inköpare redan idag då vi jobbar med löpande urval. Rekryteringen sker via oss på Temp-Team och hänvisar alla frågor till ansvarig rekryterare Milvi Piibeman, mpn@temp-team.se, 0708-58 23 69.
Varmt välkommen med din ansökan!