Orderadministratör/Materialavropare till Wenmec AB

Orderadministratör/Materialavropare till Wenmec AB

Arbetsbeskrivning

Wenmec AB är ett väletablerat verkstadsföretag. De tillverkar komponenter, kompletta produkter och kompletta systemleveranser för industrin. Kunderna finns på den internationella industriella marknaden inom segment som gruvindustri, marinindustri, försvar - och säkerhetsindustri. Wenmec har verksamhet i Kil, Laxå och Nanjing i Kina. Huvudkontor och största anläggning ligger i Kil där de är ca 110 st anställda


Om tjänsten
Är du nyfiken, kommunikativ och tycker om att arbeta administrativt? Då är det dig vi söker! Vi söker just nu en Orderadministratör/Materalavropare med erfarenhet av Monitor till Wenmec i Kil. Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid, med start i augusti och med möjlighet till vidare anställning hos Wenmec AB.

I rollen som Orderadministratör/Materialavropare kommer du att arbeta med avrop av direktmaterial från uppkomna behov. Orderadministration och leveransbevakning av det egna artikelsortimentet, att i realtid informera Planerare och Inköpschef om leveransproblem samt uppdatera Monitor. Rapportering sker till Inköpschef.

Tjänsten innebär bland annat följande ansvarsområden:
• Beställning av material, förnödenheter mot uppkomna behov
• Registrering av ordererkännanden i MPS
• Leveransbevakning
• Löpande informera Planerare samt Inköpschef om uppkomna problem

Vill du arbeta i en ansvarstagande roll, samt på ett välmående företag? Då är du välkommen med din ansökan redan idag, urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak





Vem är du?
Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig med tidigare arbetslivserfarenhet av orderadministration och som har erfarenhet av arbete i Monitor. Du får gärna ha en eftergymnasial utbildning, men det är inget krav.

För att lyckas i rollen behöver du vara kommunikativ, nyfiken, analytisk, strukturerad och tydlig som person. Du är engagerad och vågar ta initiativ, men är samtidigt prestigelös och kan be om hjälp och råd. Hög servicenivå och ett professionellt bemötande är en självklarhet för dig.

Då rollen innefattar internationella kontakter med leverantörer dagligen, måste du vara kommunikativ och kunna uttrycka dig väl på svenska och engelska i både tal och skrift.

Om verksamheten
Att hitta rätt person till rätt plats - det är vår kärnkompetens. Vi rekryterar chefer och specialister till praktiskt taget alla branscher, små som stora företag, inom såväl privat som offentlig sektor. Har du rekryterats av Poolia vet du att vår process är kvalitetssäkrad. Våra rekryterare kan din bransch, därför tar vi totalansvar för alla moment, från kravprofil till uppföljning. Men viktigast av allt är förstås resultatet: att du är rätt person på rätt plats.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Axäng
+46 73 944 57 02
Anna Pernås
019-7663708
Jenny Berg

Katerina Avraam

Anna Pernås

Linda Axäng

Anna-Karin Skoog

Jenny Berg
+46 72 074 19 99
Anna-Karin Skoog
+46 19 766 37 06
Linda Axäng
+46 766 37 02

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Örebro AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 juni 2021
  • Ansök senast: 6 juli 2021

Besöksadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr, Örebro
None

Postadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr
Örebro, 70211

Liknande jobb


E-handelssamordnare

E-handelssamordnare

23 december 2024

Ordermottagare / operativt inköp

Ordermottagare / operativt inköp

20 december 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

20 december 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

20 december 2024