Orderadministratör/Översättare – norsktalande

Orderadministratör/Översättare – norsktalande

Arbetsbeskrivning

nal von minden specialiserar sig på utveckling, produktion och distribution av professionell in-vitro-diagnostik. Vi förser våra kunder över hela världen med innovativa och högkvalitativa produkter, med fokus på områdena droganalys och klinisk diagnostik. Vårt sortiment innefattar snabbtester och laboratorietester för tillförlitlig diagnostik inom infektionslära, pediatrik, gynekologi, urologi, kardiologi, gastroenterologi, toxikologi, med mera. Vi är ett snabbväxande företag med regionala kontor i flera länder i Europa.
Vi letar efter en entusiastisk person som är duktig på översättning för att stödja vårt skandinaviska säljteam. Du kommer att axla ansvaret för att översätta produktinformation och marknadsförings-material till norska. Utöver detta kommer du att stödja teamet med säljaktiviteter. För att lyckas i rollen behöver du vara villig att lära dig nya saker, ha god känsla för uttryck och språklig stil, ha fallenhet för lagarbete och förmågan att analysera och söka efter information.


Ansvarsområden
Översätta bruksanvisningar och marknadsföringsmaterial från engelska till norska
Hantera beställningar och tillhandahålla information om produkter
Ge service och stöd till våra kunder
Ge administrativt stöd till säljteamet
Vara uppdaterad om trender på marknaden och upprätthålla en mycket god kunskap om företagets produkter


Din bakgrund
Modersmålskunskaper i norska i tal och skrift
Utmärkta kunskaper i engelska (vårt arbetsspråk för intern kommunikation)
Noggrann och skötsam inställning till ditt arbete
Fallenhet för lagarbete och en lösningsorienterad inställning
Utmärkta datorkunskaper, kunskaper och erfarenhet av Microsoft Suite (Outlook, Word, Power Point, Excel)
Genomförd gymnasieutbildning



Vi erbjuder
Heltid eller deltid (min. 20tim i veckan)
Ett kraftigt växande företag i en väldigt framtidsinriktad bransch
Ett intressant produktsortiment
En inspirerande mångkulturell arbetsmiljö
Möjlighet att arbeta hemifrån efter lyckad onboarding



Mer information och ansökan
Skicka in ditt fullständiga CV/meritförteckning och ett personligt brev via e-post. Vi hanterar ansökningar fortlöpande, så ansök gärna så snart som möjligt.
Lyckades vi fånga ditt intresse för att arbeta på nal von minden? För mer information om denna tjänst, kontakta Key Account Manager Nordics, Henna Hirvonen på h.hirvonen@nal-vonminden.com.


nal von minden GmbH har arbetat med återförsäljare, läkarmottagningar, laboratorier och myndigheter i över 35 år. Vi har totalt 200 anställda på tio olika platser runt om i Europa. Läs mer på www.nal-vonminden.com

Sammanfattning

  • Arbetsplats: nal von minden AB Solna
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 februari 2022
  • Ansök senast: 31 mars 2022

Postadress

Elektrogatan 10
Solna, 17154

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024