Orderadministratör/planerare

Orderadministratör/planerare

Arbetsbeskrivning

AQ M-Tech AB är ett företag som specialiserat sig på utveckling, konstruktion och tillverkning av kundanpassade tekniklösningar och produkter.

Under åren har vi utvecklat ett flertal produkter som har haft sitt ursprung i våra kunders krav och teknikbehov. Företaget har många olika kompetenser vilket gör att vi tillsammans utvecklar kundens idé till en färdig produkt.

AQ M-Tech arbetar främst inom MedTech-branschen med tillverkning av egna produkter men också som kontraktstillverkare till världsledande kunder inom läkemedelstillverkning.

Arbetsuppgifter:
I din roll som orderadministratör hanterar du alla AQ M-Techs inkommande order genom att registrera dem i vårt affärssystem Monitor. Du ansvarar också för att planera tillverkningsorder för våra egna produkter. Du har kundkontakt och meddelar våra kunder leveransdatum enligt det du planerar. Du kommer arbeta i grupp där servicekänsla och kundfokus är en central parameter.

Din profil/kompetens:
Vi tror att du har en gymnasieutbildning inom handel och administration eller teknik. Du är kanske nyutexaminerad och har ingen tidigare erfarenhet av yrket. Vi tror att med rätt inställning och vilja kan du utvecklas hos oss och växa in i dina uppgifter.
För att trivas och bli framgångsrik i denna tjänst krävs det att du är flexibel och trivs i en föränderlig verksamhet. Du är drivande, engagerad och lösningsorienterad.

Du kommer behöva kommunicera internt med produktionen samt externt med våra kunder. Det är viktigt att du är glad och positiv och har lätt för att samverka med andra människor.

Vi erbjuder dig:
AQ är ett värderingsstyrt och spännande företag med korta beslutsvägar och prestigelös atmosfär. Hos oss får du möjligheten att utvecklas vidare i en dynamisk koncern där initiativrikedom och genomförandeförmåga uppmärksammas och belönas. Vi värdesätter korta beslutsvägar och tror på att arbeta tillsammans för att uppnå goda resultat.

AQ:s värdegrund: Kunden i Fokus, Enkelhet, Entreprenörsanda, Kostnadseffektivitet, Mod & Respekt.

Tillträde och ansökan:

Heltid, kontorstider. Tjänsten är ett vikariat på 6 månader med tillträde i augusti. Urval sker löpande därför uppskattar vi om du skickar in din ansökan så snart som möjligt. dock senast 30 juni. Frågor om tjänsten besvaras av rekryterande chef Andreas Carlsson via e-post: andreas.carlsson@aqgroup.com (mailto:tobias.hammar@aqgroup.com)



Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AQ Group
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 juni 2023
  • Ansök senast: 30 juni 2023

Liknande jobb


Administratör till Servicecenter

18 december 2024

17 december 2024

Säljkoordinator

Säljkoordinator

13 december 2024