OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du tidigare erfarenhet av arbete med orderhantering och inköp? Trivs du i en serviceinriktad roll och är bekväm med engelska som koncernspråk? Då kan det vara dig vi söker till uppdrag som orderansvarig hos vår internationella kund i Ludvika! Uppdraget är på heltid och förväntas starta i början av juni för att pågå till början av september, vad vi vet i dagsläget. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför din ansökan redan idag!
Om tjänsten
Som orderansvarig har du ett övergripande ansvar för beställning av reservdelar och mindre servicejobb. Du har ansvar för hela orderprocessen från ordermottagning till dess att kunden mottagit sin order i enlighet med avtalet. Beställningarna kan innehålla allt som är installerat i en HVDC-anläggning. I rollen som orderansvarig kommer du även göra inköp och hantera inköp gentemot leverantörer och kunder. Vidare innebär rollen kommunikation både internt och externt med kunder och leverantörer.
Vem är du?
För att kvalificera dig till rollen som orderansvarig behöver du:
• Minst 2 års arbetslivserfarenhet av arbete med orderhantering och inköp
• Goda skriftliga och muntliga kunskaper i engelska
Det är även meriterande om du har:
• Gymnasieutbildning inom teknik eller ekonomi eller liknande inriktning
För att lyckas i rollen som orderansvarig ser vi även att du är en driven person som har lätt för att kommunicera och samarbeta med andra. Du är kundfokuserad, serviceminded och sätter alltid kunden i första hand. Du trivs i en administrativ och lösningsorienterad roll samt ser datorn som ett naturligt verktyg i din vardag och ditt arbete. Som person är du ett trevligt ansikte utåt och har en positiv inställning till de utmaningar du ställs inför. Vidare trivs du att arbeta i en internationell miljö och ser inga hinder med att använda sig av engelska både muntligt och skriftligt i arbetet.
• OBS! Då vår kund har engelska som koncernspråk och arbetar i en internationell miljö är det ett krav att CV och personligt brev i ansökan är skrivet på engelska.
Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Axäng
+46 73 944 57 02
Anna Pernås
019-7663708
Jenny Berg
Katerina Avraam
Anna Pernås
Linda Axäng
Anna-Karin Skoog
Jenny Berg
+46 72 074 19 99
Anna-Karin Skoog
+46 19 766 37 06
Linda Axäng
+46 766 37 02