OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För dig som söker en spännande roll med fokus på orderhantering och kundsupport inom teknikområdet finns nu möjligheten att arbeta som orderansvarig hos ett världsledande teknikbolag. I rollen kommer du arbeta projektbaserat och samverka med både interna och externa aktörer. Här får du utlopp för ditt tekniska intresse och ges goda utvecklingsmöjligheter inom orderhantering och ekonomi.
OM TJÄNSTEN
Som orderansvarig kommer du arbeta med orderhantering och kundsupport mot enhetens olika leveransprojekt. Tillsammans med ditt team på sex personer ansvarar du för att registrera inkommande orders och skicka ut orderbekräftelser till kunder. Du lägger leverantörsbeställningar, säkerställer materialförsörjning tillsammans med det operativa inköpet, följer upp leveransplaner och tar fram kundunderlag inför skeppning av material. Rollen innefattar kontakt med kunder, leverantörer och andra funktioner på företaget.
Du erbjuds
* Möjligheten att arbeta hos ett internationellt företag som ständigt ligger i framkant med den senaste tekniken.
* Goda utvecklingsmöjligheter inom logistik och projektbaserat arbete.
* Kompetensutbyte från dina kollegor.
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
- Orderhantering i form av registrering av kundorders och utskick av orderbekräftelser.
- Lägga leverantörsbeställningar.
- Samarbeta med operativt inköp kring materialförsörjning samt bevaka ledtider och tidsplaner.
- Ta fram kunddokumentation inför skeppning samt ansvara för kundfakturering vid orderleveranser samt uppföljning av förfallna kundfakturor.
- Arbeta med förbättringsaktiviteter/projekt kopplat till VU (verksamhetsutveckling).
Rollen innefattar även utrymme att arbeta med förbättringsåtgärder för utvecklingen av verksamheten.
VI SÖKER DIG SOM
- Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, produktion, logistik eller inköp.
- Har obegränsade kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift då språken dagligen används i arbetet.
Meriterande
* Kunskap i systemen SAP/OMS/SFDC.
* Erfarenhet inom orderhantering eller kundtjänst.
Som person är du
* Samarbetsvillig
* Strukturerad
* Noggrann
Du behöver även trivas i en dynamisk miljö och ha ett stort intresse för teknik.
#
Övrig information
* Start: November 2022.
* Omfattning: Konsultuppdrag på heltid, 6 månader med goda möjligheter till förlängning.
* Placering: Västerås.
* Arbetstider: Mån-fre, 8-17 med flex.
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Enheten i Västerås som du kommer arbeta för har en bred kundstock inom teknikområdet där man konstruerar tillförlitliga och högeffektiva elmotorer och generatorer. Går du vidare i processen kommer du få mer information om kundföretaget.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231