OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Norrköpings hamn är en av landets större hamnar, med många nationella och internationella kunder. Verksamheten drivs av Norrköpings Hamn AB, som ägs av Norrköpings Kommun. Hamnen har en central roll i utvecklingen av regionen som ett starkt logistikläge. Bolaget befinner sig i en spännande fas med en långsiktig utveckling av företagets organisation, nya affärsområden och utbyggnad av hamnanläggningen.
För en god arbetsmiljö är våra gemensamma värderingar – förtroende, samarbete och glädje - ett viktigt stöd. Dessa ska prägla arbetet och göra vardagen enklare för oss alla i Norrköpings Hamn.Din roll
Som orderbehandlare för Pampusterminalen ansvarar du för att självständigt administrera in- och utgående gods i terminalen.
I ditt dagliga arbete som orderbehandlare tar du emot och registrerar information om ankommande och avgående gods, bevakar och behandlar inkommande handlingar såsom exempelvis tullsedlar, överlåtelser och bokningar via mail och EDI, tyder och tolkar information kring farligt gods med mera. En stor del av arbetet handlar också om lagerplanering samt att i nästa steg förmedla jobb och ge rätt förutsättningar till maskinförarna i terminalen.
Tjänsten är en servicefunktion där du dagligen besvarar frågor och delger information till interna och externa kunder. Det innebär även att ge god service till ankommande chaufförer samt att planera arbetet för maskinförarna. En viktig del av tjänsten är också att vara uppmärksam på och förmedla information vidare vad gäller differenser och skadat gods. Planering av terminalens arbete görs i samråd med arbetsledare.
Då bolaget befinner sig i en förändringsprocess för att kunna möta framtidens krav innebär rollen även ett utvecklingsansvar vad gäller förbättring och effektivisering av rutiner och arbetssätt.
Din profil
Vi vill att du är positiv, målinriktad, ser möjligheter och har ett stort engagemang för uppgiften. Du delar vår värdegrund, är en självgående lagspelare som gillar ordning och tydlighet. Du har relevant utbildning för tjänsten, eller motsvarande erfarenhet.
Då du är bolagets ansikte utåt är det viktigt att du är serviceinriktad och ser till att både kunder och medarbetare får den uppmärksamhet och hjälp de behöver. Det innebär också att du har ett professionellt och prestigelöst bemötande även i besvärliga situationer.
Då ingen dag är den andra lik och vardagen är händelsestyrd är det viktigt att du gillar och kan ha många bollar i luften samtidigt, är flexibel och duktig på att prioritera det dagliga arbetet.
Då kommunikationen med våra kunder sker på både svenska och engelska krävs att du är kommunikativ och hanterar dessa språk bra i både tal och skrift.
Vi vill att du har mycket god datorvana och kan hantera Office-programmen samt att du har erfarenhet av olika affärssystem då vi arbetar i flera externa system.
Omfattning och varaktighet
Tjänsten innebär varierande arbetstider och är schemalagd på heltid med start enligt överenskommelse.
Urval och intervju sker löpande. Tjänsten kan därmed tillsättas innan sista ansökningsdag.
Sista svarsdag är 12/11 2023.
Placering
Norrköpings Hamn AB, Pampusterminalen på Händelö
Välkommen med din ansökan!
Norrköpings Hamn strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Inför rekryteringsarbetet har Norrköpings Hamn noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.