Orderberedare för materialinköp

Orderberedare för materialinköp

Arbetsbeskrivning

Är du en person som trivs i en administrativt tung roll där den ena dagen inte är den andra lik? Trivs du i ett fartfyllt tempo där du får arbeta mot många både interna och externa kontakter?
Då kan detta vara din nästa utmaning i arbetslivet!

Vi söker för OBOS räkning nästa medarbetare till materialförsörjningen.
Är du deras nya administrativa beredare?

I rollen som administrativ beredare ingår du i ett härligt team på avdelningen för materialadministration. Ditt främsta fokus är att på ett säkert och effektivt sätt säkerställa att material beställs och levereras i rätt tid till sin förbrukningsplats.

I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att;

· Förbereda beställningar till respektive leverantör

· Beställa material från respektive leverantör till avsedd plats i rätt tid

· Registrera och bevaka bekräftat leveransdatum i affärssystemet (AX)

· Följa upp leveranser och jobba proaktivt för att eliminera produktionsstörningar

I befattningen ligger också att arbeta övergripande med att förbättra och förenkla arbetsprocesser på avdelningen för att öka effektiviteten och minska kostnader.
Du säkerställer kontinuerligt tillförlitligheten av information i affärssystemet och arbetar löpande med registervård.

I ditt dagliga arbete har du många interna kontakter, främst med produktion, inköp och affärsstöd. Du har även flertalet externa kontakter med leverantörer och kunder.

Placeringsort är Myresjö och du rapporterar till chefen för materialadministration.
Vi söker dig som har ett stort intresse för- och en grundläggande kunskap i byggbranschen. I grunden har du en treårig gymnasieutbildning. Har du en vidareutbildning på KY- eller högkskolenivå ses det som meriterande.

Har du vana av att arbeta med administration och trivs i roller som kräver en god struktur, organisering och planering kommer du att trivas här.
Vi tror att du har en allmän god datavana. Har du dessutom erfarenhet av något affärssystem ses det som meriterande.

Du trivs att arbeta mot olika typer av kontaktytor, såväl interna som externa.
Högt kundfokus, starkt driv och hög ansvarskänsla är viktiga ledord för dig.
Din kommunikativa förmåga är god och du har lätt för att skapa förtroende på olika nivåer både i och utanför organisationen.
Du har ett proaktivt förhållningssätt och agerar snabbt och flexibelt när situationen kräver.
Din sociala kompetens är god och du tycker om att skratta och ha roligt på arbetet.

OBOS är en av Nordens största bostadsbyggare, som ägs av nästan en halv miljon medlemmar. På OBOS har vi en vision om att bygga framtidens samhälle och uppfylla människors bostadsdrömmar genom våra varumärken OBOS , Myresjöhus och SmålandsVillan. I Sverige är vi cirka 950 medarbetare som tillsammans arbetar för visionen varje dag. Kort och gott – våra medarbetare är vår allra viktigaste resurs. Därför vill vi vara branschens mest attraktiva arbetsgivare, så att alla som börjar sin karriär hos oss kan trivas, utvecklas och känna att de är del av någonting större.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: OBOS Bostadsutveckling AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 februari 2022
  • Ansök senast: 27 mars 2022

Liknande jobb


19 november 2024

Sales Operations Staff  / experienced CSR +

Sales Operations Staff / experienced CSR +

18 november 2024

Servicekoordinator till Sveba Dahlen

Servicekoordinator till Sveba Dahlen

15 november 2024