Orderhandläggare

Orderhandläggare

Arbetsbeskrivning

Är du en noggrann och serviceinriktad person som trivs med att arbeta service nära med orderhantering? Då kan detta vara rätt möjlighet för dig!

OM TJÄNSTEN
I rollen som orderhandläggare kommer du att arbeta på uppdrag ute hos vår samarbetspartner, som erbjuder innovativa lösningar och produkter till kunder över hela landet. I rollen värdesätts kvalitet, pålitlighet och kundnöjdhet i allt vi gör, och vi söker nu en engagerad orderhandläggare som vill bli en del av vår kunds team. Rollen innebär både administrativa uppgifter och kundkontakt med vår samarbetspartners kunder runtom i världen. Du trivs därför med att kommunicera och bygga långsiktiga kundrelationer.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

Som orderhandläggare hos vår sammarbetspartner kommer du att spela en central roll i orderflödet. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar:


* Hantera inkommande ordrar: Administrera och följa upp ordrar från dina kunder via mejl och telefon.
* Kommunikation: Du kommer att ha en dialog med viktiga kunder, både svenska och internationella, där en professionell och formell ton är avgörande
* Administrativ support: Se till att CRM-systemet (Salesforce) används effektivt och bidra till implementeringen under hösten.
* Kundservice och försäljning: Lära dig om vår samarbetspartners produkter och tjänster, för att kunna ge bästa möjliga bemötande och förhandla med kunder vid behov.
* Samarbeta över avdelningar: Ha kontakt med andra delar av företaget, inklusive lager och logistik, för att säkerställa att leveranser sker i tid.


VI SÖKER DIG SOM
- Språk: Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift då båda språken förekommer i det dagliga arbetet
- Har tidigare erfarenhet av att arbeta med Kundservice gärna mot B2B
- Inte är rädd att ha en förhandlande position
- Minst har en gymnasieexamen inom relevanta områden, med fördel ekonomi eller IT
- Är tekniskt kunnig och har mycket goda systemkunskaper, där SAP är meriterande
- Har bra generell datorkunskap, samt goda kunskaper inom Office-paketet

Som person är du:
- Serviceinriktad
- Självgående
- Ansvarstagande
- Flexibel

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 september 2024
  • Ansök senast: 10 oktober 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Supply Planner i Stockholm

Supply Planner i Stockholm

13 november 2024

Inventory Planner

8 november 2024

Planerare Spannmål

30 oktober 2024

18 oktober 2024