Orderhandläggare export

Orderhandläggare export

Arbetsbeskrivning

Företagspresentation

Eksjöhus AB är en familjeägd hustillverkare i fjärde generationen som tillverkat hus sedan 1944. Företaget ingår i koncernen LindholmsGruppen AB där även systerbolagen sågverket Eksjö Industri AB, hustillverkaren Eksjöhus Modulbygg AB, bostadsutvecklaren Eksjöhus Bostad AB samt industrifastigheten Sävsjö Trähus AB ingår. Idag omsätter LindholmsGruppen ungefär 900 miljoner kronor och har totalt ca 240 anställda. 1961 levererade Eksjöhus sitt första hus till Bad Oeynhausen i Tyskland och har sedan dess funnits på den tyska marknaden. Idag utgör den tyska marknaden närmare 15 % av husproduktionen hos Eksjöhus.
Vill du vara med och utvecklas i en stabil och expansiv koncern? LindholmsGruppen växer och utökar nu med en orderhandläggare inom export till Eksjöhus AB

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

Vi möter våra kunder på ett snabbt och professionellt sätt och behöver nu förstärka vårt team på exportavdelningen. I rollen som orderhandläggare på exportavdelningen har du främst kontakt med importörer i Tyskland och Norge.
Arbetsuppgifterna innefattar bland annat;
· Ta emot köpeavtal, registrera och rapportera dem samt returnera till importör med tillhörande handlingar. · Ta emot avrop, klara ut oklarheter, registrera, leveransboka, prisjustera och sända slutliga dokument till importörer. · Se till att offert-/skissförfrågningar samt avtals-, avropshandlingar översätts till svenska samt vara behjälplig med övriga översättningar inom företaget från tyska till svenska eller från svenska till tyska. · Se till att betalningssäkerhet kommer in i rätt tid. · Sköta och administrera informationskanalen för importörer, samt vara importörer / säljare behjälplig vid frågor angående kanalen.

Våra kärnvärden är våra grundstenar och det vi strävar efter att vara. Allt vi gör skall genomsyras av långsiktighet, kunskap, trygghet och kostnadsmedvetenhet. Arbetsort är Eksjö med möjlighet att arbeta från kontoret i Jönköping, en dag i veckan arbetar dock samtliga i Eksjö. All introduktion sker på huvudkontoret i Eksjö.

Din profil

Vi söker dig med en fullständig gymnasieutbildning, har du dessutom en byggnadsteknisk utbildning så ses detta som meriterande. För att lyckas i rollen krävs det att du talar svenska och tyska flytande och även har förmågan att skriftligen översätta mellan de två språken. Du har tidigare erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter, arbetat i affärssystem och känner dig helt bekväm i att lära dig nytt. Du har också goda kunskaper inom Office-paketet. Har du tidigare erfarenhet av liknande arbete inom orderhandläggning är detta högst meriterande men inget krav.
Som person har du ett serviceinriktat och ödmjukt förhållningssätt. Du planerar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt och realistiskt sätt. Du tar stort ansvar för de uppgifter du har och är prestigelös. Dina styrkor och svagheter använder du på ett balanserat sätt samt förstår vikten av att samarbeta väl med andra.

Ansök redan idag!

Ansökan

Urval sker löpande. Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;


Marie Johansson som nås på 0700911403 eller på marie.johansson@unikresurs.seSarah Johansson som nås på 0737098972 eller på sarah.johansson@unikresurs.se


Väl mött!

Unik Resurs

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 maj 2022
  • Ansök senast: 26 maj 2022

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


E-handelssamordnare

E-handelssamordnare

23 december 2024

Ordermottagare / operativt inköp

Ordermottagare / operativt inköp

20 december 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

20 december 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

20 december 2024