Orderhandläggare inom Customer Support

Orderhandläggare inom Customer Support

Arbetsbeskrivning

Din framtida utmaning

Vi behöver nu förstärka vår grupp med ytterligare orderhandläggare inom Customer support.



Arbetsuppgifterna hos oss består i att hantera flödet av reservdelsbeställning och initialanskaffning av materiel för nya kunder. I rollen som orderhandläggare är du en del i projektgrupp för initialanskaffning, men det kan även förekomma interna och externa materialflöden då det även gäller att ta fram kostnadsförslag som ska skickas till kund.



Du kommer även hjälpa till att koordinerar artikel flödet och har nära dialog projektet eller kund rörande materielbeställningarna, främst internt Saab men ibland även med externa kunder. I rollen som orderhandläggare har du en helhetsbild av flödet från inkommande order till att enheten är klar för fakturering. I arbetet ingår också att driva och delta i målstyrnings- och förbättringsarbete.



Den du är idag

Du har en slutförd gymnasial utbildning och har några års arbetslivserfarenhet, gärna från arbete med administration, service eller support.

Vi söker dig som trivs i en affärsorienterad miljö, aktivt strävar mot hög servicenivå och kundtillfredsställelse genom interaktion och samarbete med flera kontakter, både inom den egna gruppen och andra organisationsenheter inom Saab.



Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Viktigt för att passa i rollen är att du har en mycket god affärsmässig förståelse och du kommer att driva frågor tillsammans med vår controllerfunktion. Du har ett starkt driv, engagemang och förmåga att få saker att hända samt är ansvarstagande och samarbetsorienterad.



Har du tidigare arbetat med IFS är det meriterande. Goda kunskaper i Excel är ett krav liksom mycket goda kunskaper i engelska och svenska, både i tal och skrift.



Denna tjänst kräver att du godkänns i en säkerhetsprövning i enlighet med säkerhetsskyddslagen.



Urval kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista utsatta datum!



Sista ansökningsdatum: 2021-02-28



Vad du blir en del av

Support and Services, ett affärsområde inom Saab, levererar ett brett utbud av tjänster och integrerade supportlösningar till kunder inom försvar och på kommersiell marknad för kostnadseffektiv support av system och plattformar under hela livscykeln.



Affärsenheten Gripen Support levererar tjänster, åtaganden och produkter inom området Integrated Logistic Support som ska täcka hela livscykeln, från utveckling, via driftsfas till och med avveckling. Detta bidrar till att Saab kan leverera hållbara supportlösningar och tjänster i syfte att få våra kunders produkter och system att fungera bra i drift, med god tillgänglighet och driftsäkerhet samt till låga underhållskostnader.



Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Saab AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 februari 2021
  • Ansök senast: 26 februari 2021

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024