Orderhandläggare med ansvar för inköp

Arbetsbeskrivning

Servicefokuserad orderhandläggare med ansvar för inköp till glatt team hos AdhTech, gärna tysktalande

LEAD IN (ingress)
Är du duktig på att ge förstklassig service och trivs i en koordinerande roll med många kontaktytor? Har du tidigare arbetat med orderhantering och är redo att ta steget in i ett växande bolag med unika produkter, där du arbetar nära produktionen och får ett brett ansvarsområde inom order och inköp? AdhTech erbjuder dig möjliget till helhetssyn inom företaget och produktionsprocessen, en utvecklande och varierande roll i ett familjärt företag med mycket god stämning. Låter detta intressant? Ansök redan idag!

OM TJÄNSTEN (JOB DESCRIPTION)
Det går bra för AdhTech som är ett familjärt företag om cirka tjugofem personer med både produktutveckling och produktion i helt nya och fina lokaler i Helsingborg. Företaget står inför spännande utmaningar framåt eftersom de växer inom nya kundområden och behöver därför förstärkning med en orderhanläggare. Företaget kännetecknas av korta beslutsvägar, stor öppenhet och en god atmosfär med utpräglad team känsla. Du blir del av en spännande bransch vars produkter riktar sig till en bred marknad av kunder.

Tillsammans med en kollega kommer du ansvara för all AdhTechs orderhantering och inköp till produktion. Du har en koordinerande roll med många kontaktytor både internt och externt med stort fokus på service och planering.


ARBETSUPPGIFTER (JOB DUTIES)
I rollen har du fokus både på orderhantering och tillkommande inköp för att produkterna ska kunna tas fram i tid. I vissa fall har ansvarar du för hela processen dvs alltifrån mottagande av order från kund, registrering av ordern i systemet, avstämning av pris, beräkning av materialåtgång, avstämning kring materialtillgång, beställning av material men också avstämning med produktion och lageransvarig för att säkerställa produktion kan ske i rätt tid. I andra fall jobbar du nära med AdhTechs tekniska projektledare där du i din roll främst beställer material samt koordinerar inför produktion. Du håller en nära dialog med kunder kring leveranstider.

Du kommer till exempel att:
* Stämma av leveransdatum med leverantörer, materialtillgänglighet och produktionstider för att säkerställa att allt är på plats för planerade produktion

* Köpa in produktionsmaterial och till viss del övrigt förbrukningsmaterial till kontoret

* Beräkna inköp dvs materialåtgång, materialkonstander etc

* Attestera och stämma av att fakturor blivit rätt

* Föra nära dialog med kunder, svara på frågor kring leveransdatum, status på orders, spåra
gods etc

Du kommer i vissa fall förhandla om priser men oftast följer du redan satta priser hos existerande leverantörer.

VI SÖKER DIG SOM (REQUIREMENTS)
* Har minst tre års arbetslivserfarenhet av att arbeta med orderhantering och/eller inköp

* Trivs i ett företag med familjär atmosfär och är själv är duktig på att bidra med ditt engagemang och sprida glädje

* Har stort fokus på att ge förstaklassig service både till kunder, leverantörer och internt till dina kollegor

* Har goda kunskaper inom Microsoft Office. Har du tidigare arbetat i Access så kommer du lättare komma in i rollen då AdhTech använder detta som system

* Pratar och skriver flytande engelska

* Vi ser gärna sökande med goda kunskaper inom tyskaspråket

Det är meriterande om du tidigare har arbetat i ett producerande företag och därför har god förståelse för produktionsflöden och ett logiskt, analytisk tänkande kring produktionsprocessen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Julia Frank
040-607 74 80 0701617376
Rekryteringskonsult Louise Olsson

Konsultchefsassistent Chloé Ekeram

Daniel Tängemyr

Konsultchef Fay Godderidge
040-254420
Konsultchef Kerstin Åkesson

Konsultchef Julia Frank

Sammanfattning

Besöksadress

Gustav Adolfs torg 8B 3.e vån
Malmö

Postadress

Gustav Adolfs torg 8B 3.e vån
Malmö, 21139

Liknande jobb


Product planner

Product planner

26 november 2024

26 november 2024

25 november 2024

Orderhandläggare

22 november 2024