OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu dig som har tidigare arbetslivserfarenhet som orderhandläggare eller liknande tjänst. Vill du ha mixen av kundkontakt, teknik och försäljning så är detta rätt roll för dig! Fagerberg erbjuder goda arbetsvillkor, en öppen företagskultur, bra förmåner och framtida utvecklingsmöjligheter. Om det låter som något för dig, läs mer och skicka in din ansökan redan idag.
OM TJÄNSTEN
På Fagerberg får du chansen att arbeta i ett väletablerat företag som förser svensk processindustri med ventiler och mätinstrument. Som ny i rollen får du en gedigen introduktion i form av intern utbildning i Fagerbergs produkter och system samt att du kommer att få skugga en mer erfaren kollega i ditt team. För rätt person finns också utvecklingsmöjligheter genom att addera ansvarsområden i tjänsten.
Vad som utmärker Fagerberg som arbetsplats är tydliga värderingar och gemensamma målsättningar vilket bidrar till en bra gemenskap och en härlig team-känsla. De värdesätter individen och trivsel är alltid högt på agendan. På Fagerberg har du frihet under ansvar och goda förmåner som bidrar till ett bra arbetsklimat. Hela avdelningen sitter samlat i egna rum på gemensamt våningsplan och du kommer ha nära kontakt med våra offertingenjörer och produktchefer men också övriga avdelningar som produktion, logistik, inköp etc.
ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att arbeta brett med administrativa arbetsuppgifter och supportera distriktets kunder och Fagerbergs utesäljare som befinner sig runt om i Sverige. Det kan exempelvis vara frågor gällande prisuppgifter, anbud, leveranstider, orderhantering m.m. Detta så att utesäljaren får den nödvändiga support som krävs för att säkerställa nöjda kunder och ett fortsatt orderinflöde.
Du kommer bland annat att arbeta med:
* Handlägga kundorder, skicka beställningar till leverantörer, godkänna ordererkännanden och kontrollera priser, leveranstider, produkter och teknisk dokumentation m.m.
* Mot kunder utarbeta anbud som tekniskt motsvarar kundens krav med rätt produkt på rätt applikation.
* Vid behov och överenskommelse med chefen agera som projektledare, och ansvara för att projektmöte hålles med relevanta deltagare.
* Att löpande bevaka kundorder och leverantörsbeställningar enligt gällande rutinbeskrivning.
* Kommunicera med utesäljarna och övriga inblandade och svara för att fastställda prisnivåer, rabatter, försäljningsvillkor samt kundregister upprätthålles med ständiga uppgraderingar.
* Supporta kunder via telefon.
VI SÖKER DIG SOM
* Har minst 1 års arbetslivserfarenhet av en tidigare liknande roll.
* Har en fullständig gymnasieutbildning, meriterande om den är tekniskt inriktad.
* Behärskar svenska och engelska flytande i både tal och skrift.
* Har goda kunskaper i Office 365 och Excel.
Det är meriterande om du har:
* Någon form av eftergymnasial utbildning inom teknik/automation.
* Arbetat i något affärssystem som exempelvis Jeeves eller Lime.
Som person är du:
* Strukturerad
* Kommunikativ
* Serviceinriktad
* Har en god samarbetsförmåga
Övrig information
* Start: Enligt överenskommelse.
* Omfattning: Heltid tillsvidare med en inledande provanställning.
* Lön: Marknadsmässig.
* Placering: Klangfärgsgatan 25-27, 426 52 Västra Frölunda.
* Kontaktuppgifter: Rekryteringskonsult Philip Arcangioli.
* Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Fagerbergs önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Fagerberg här!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231