Orderhandläggare med intresse av kundrelationer!

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter

Vill du arbeta på en familjär och personlig arbetsplats, där medarbetarna brinner för att utvecklas och ta nästa steg framåt och där du får vara med att påverka? Då är vår kund den passande arbetsplatsen för dig!
Kunden sitter i Bromma och är en av Sveriges främsta distributörer av kommunikationslösningar och Embedded hårdvara som Panel PC; Box PC, PC-kort, processormoduler samt display och tochlösningar m.m. Dem arbetar med utgångspunkt från standardiserade och beprövade produkter som modifieras enligt kundens önskemål.

Som orderhandläggare kommer du att arbeta i ett team med innesäljare och inköpare. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bestå av att hantera inkommande order och forecast samt underhålla relationerna med kunderna. Du ha ett nära samarbete med säljare och tekniker som ger kunden förslag på möjliga lösningar på kundens problem och behov. Du kommer att skapa offerter, bearbeta inkommande frågor och vara en länk mellan företaget och kunden. Kundkontakten sker huvudsakligen över telefon och e-post.


Din profil

Vi söker dig som har utbildning inom handel och/eller ekonomi på gymnasienivå, du har tidigare arbetslivserfarenhet inom handel av elektronikområdet och är bekväm inom Office-paketet.
Som peson tar du egna initiativ, du tycker om att arbeta mot mål och att uppnå resultat. Du är noggrann och tar ansvar för att ta processer framåt och känner personlig tillfredsställelse av ett väl utfört arbete. Vidare är du utåtriktad och social i professionella sammanhang, tycker om att arbeta tillsammans med andra och löser konflikter på ett konstruktivt sätt.
Det är meriterande om du har erfarenhet av försäljning i liknande branscher. Har du tidigare arbetat i affärssystemet AX2012 är det mycket positivt.

Tjänsten är en del av vår personaluthyrning vilket betyder att du kommer vara anställd av Maxkompetens men arbeta som konsult hos vårat kundföretag. Tjänsten är på deltid 75% fram till sista augusti med stora möjligheter till förlängning och övertag av kund, då finns även möjlighet att gå upp och arbeta heltid.

Start: omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Stockholm, Bromma
Arbetstid: 75%, kontorstider
Lön: Individuell marknadsmässig lönesättning.

Sista ansökningsdag

2016-05-22

Om oss


Maxkompetens är ett av Sveriges ledande företag inom bemanning och rekrytering inriktat mot teknik, IT och industri. Vi är auktoriserade genom Bemanningsföretagen Almega och har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Våra konsulter är vår främsta tillgång och vi erbjuder friskvårdsbidrag samt försäkringar för att du som konsult ska trivas och må bra. Ledorden i vår verksamhet är kreativitet, ansvar och kompetens.

Vi startade vår verksamhet 2003 och har idag kontor på tio orter i Sverige. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har dagligen mellan 350-400 konsulter ute på uppdrag. Koncernbolaget Maxkompetens Sverige AB är noterat på Nasdaq First North under kortnamnet MAXK och i koncernen ingår även elevhälsabolaget SkolPool Sverige AB.

Kontaktpersoner på detta företaget

Li Lövebrant
08-120 753 03
Li Lövebrant
08-120 753 05
Daniel Stenberg
08-12075308
Kristina Lindberg
0470-723388
Rebecca Moberg
0705-461222
Madeleine Göransson

Madeleine Göransson
0733-205636
Madeleine Göransson
0733205636
Kristina Lindberg

Sanna Hagelin
0733205638

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Maxkompetens Konsult AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Deltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Deltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 29 april 2016

Besöksadress

Framtidsvägen 12, Växjö
None

Postadress

Herkulesgatan 12
Stockholm, 11152

Liknande jobb


Orderhandläggare

22 november 2024

22 november 2024