OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
INFICON erbjuder en spännande och mångsidig roll som orderhandläggare i ett stabilt bolag med en spännande produktportfölj. Har du en bakgrund inom logistik och trivs med att arbeta i en dynamisk miljö där kundservice står i fokus? - Då kan det här vara tjänsten för dig!
Om företaget
INFICON AB är ett företag i expansion med en produktportfölj som adresserar ett flertal spännande tillväxtmarknader. Företaget ingår i en global koncern börsnoterad i Schweiz. I Linköping är de specialiserade på instrument för läcksökning och täthetskontroll. De senaste åren har präglats av en stark tillväxt och prognoserna pekar mot att så kommer vara fallet även i framtiden.
INFICON söker dig som vill jobba som orderhandläggare med fokus på kundkontakt, service och logistik. Du blir erbjuden en dynamisk och stimulerande arbetsmiljö i ett företag med en härlig familjär stämning. I tjänsten får du möjlighet till både personlig och professionell utveckling.
Vill du veta mer om oss och hur det är att vara en del av INFICON-familjen? Läs gärna mer via länken nedan och kika på filmen från kontoret i Syracuse. https://www.inficon.com/en/career/sweden
https://www.youtube.com/watch?v=idBdYUU3iuo
Dina arbetsuppgifter
Rollen som orderhandläggare på INFICON innefattar i sin helhet att du planerar och kontrollerar företagets inkommande och utgående order samt godshantering. Tjänsten är till 50% administrativ och 50% materialhantering på lagret.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:
• Hantera inkommande kundorder via SAP, telefon och mail
• Följa upp orderstatus och informera kunder om leveranstider och eventuella förseningar
• Hantera olika kundfrågor, boka transporter samt fakturering
• Kontrollera kvalitet och kvantitet på mottaget gods
• Registrera inkommande material i affärssystemet och säkerställa att dokumentationen är korrekt registrerad
• Organisera och placera mottaget gods på rätt plats i lagret samt kittning av reservdelar
• Samarbeta med lager- och logistikteamet för att säkerställa snabb och korrekt leverans
Arbetet är på dagtid och din arbetsplats kommer vara INFICON's lokaler i Ebbepark i Linköping.
Din profil
INFICON söker nu en orderhandläggare som trivs med att arbeta kundfokuserat och skapa nya relationer. Du är strukturerad och noggrann med ett öga för detaljer, arbetar lösningsorienterat, har en förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt och kan prioritera effektivt. Du är flexibel och proaktiv inför förändringar och bidrar med en positiv inställning. För att passa i rollen som orderhandläggare på INFICON är du serviceinriktad, kommunikativ och har lätt för att samarbeta med andra. Du har en god förmåga att arbeta både självständigt och i team.
Krav för tjänsten
• Gymnasieutbildning eller motsvarande
• Minst två års arbetslivserfarenhet inom kundservice eller orderhantering
• Erfarenhet av att arbeta med orderhanteringssystem
• Goda språkkunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift
Meriterande kunskaper
• Eftergymnasial utbildning inom logistik
• Erfarenhet av att arbeta i SAP
Ansökningsförfarande
I den här rekryteringen samarbetar INFICON med Skill. Rekryteringsprocessen innefattar logisk- och personlighetstest, intervju och referenstagning.
Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Hanna Sjöström, Hanna.sjostrom@skill.se. Vi tar ej emot ansökningar via telefon eller mail.
Vi ser fram emot din ansökan!
Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything.