Orderhandläggare till MAH och FHH

Orderhandläggare till MAH och FHH

Arbetsbeskrivning

Motiveras du av att arbeta teambaserat, förbättra verksamheten och utveckla dig själv och dina arbetskollegor?

Då har vi kanske tjänsten för dig på Hjälpmedelsverksamheterna Stockholm MAH, medicinteknisk apparatur i hemmet eller FHH, förbrukningshjälpmedel i hemmet!                                                            

MAH och FHH är två av fyra verksamheter inom Hjälpmedelsverksamheterna, Region Stockholm.

MAH ansvarar för hjälpmedel som används i hemmiljön så som andningshjälpmedel, nutritions, insulin- och infusionspumpar, inhalationsutrustningar, diabeteshjälpmedel och försäljning av CPAP-masker och maskdelar.

FHH ansvarar för inkontinensartiklar, nutritionsprodukter, förband- och sårvårdsartiklar samt kompressionsmateriel och testmateriel för diabetes. Sortimentet på MAH och FHH riktar sig mot både vuxna och barn  

MAH finns i luftiga lokaler centralt i Solna.

FHH finns i stora moderna lokaler i närheten av Karolinska sjukhuset, Solna

Både MAH och FHH söker nu orderhandläggare inom respektive verksamhet

Verksamheterna är länsövergripande vilket innebär att vi dagligen har kontakt med både patienter och vårdgivare från hela Stockholms län.

Vi söker nu nya medarbetare som vill ta sig an detta uppdrag.

 

Arbetsuppgifter:

I uppdraget ingår det att du ska bemanna telefon 08.00-16.30. Vi använder oss av telefonsystemet Tele-Q. För MAH´s räkning även löpande bemanna och hantera arbetsuppgifter i vår reception där b.la. försäljning av masker och maskdelar ingår.

Som kundtjänstmedarbetare skall du:   

- Ta emot, granska och kvalitetssäkra inkommande order i vårt affärssystem Sesam, (Visma) inom respektive hjälpmedelsområdet.  
- Du hanterar order löpande samt arbetar uppföljande för att se till att order och leveransförfarandet inte brister.                                                                   
- Vara kontakt mellan patient, förskrivare och leverantör genom att bland annat hantera produktförfrågningar, leveransförfrågningar, reklamationer.
- Första linje support för patienter och förskrivare via telefon.  
- Hantera ärenden via 1177, Beställningsportal, affärssystem, funktionsbrevlådor och telefon. 

 Kvalifikationer:

Vi söker en person som:

- Har du erfarenhet från vården, utbildad undersköterska är det meriterande.
- Har erfarenhet att jobba administrativt med orderläggning i en kundtjänst på ett företag eller organisation som levererar produkter och tjänster. Erfarenhet från orderhandläggning inom hjälpmedelsverksamhet är meriterande.
- Har erfarenhet av första linjens support och administration via telefon.
- Har sjukvårderfarenhet eller kännedom av respektive verksamhets hjälpmedelssortiment är det meriterande.
- Det är meriterande med erfarenhet av affärssystemet Sesam och Beställningsportalen.
- Har god datorvana från något affärssystem samt från MS Office (Word och Excel). 
- Har lägst gymnasiekompetens.
- Goda kunskaper i engelska.

Personliga egenskaper: 

Du gillar mötet med andra människor och har en positiv grundsyn. Då du har kundkontakt (via telefon) är det viktigt att du har god kommunikationsförmåga som innebär att du förmedlar budskap på ett tydligt sätt, är respektfull och anpassar din kommunikation till mottagaren.

I rollen ser vi också att du arbetar självständigt.

Du är ansvarsfull, noggrann, flexibel, drivande och kan samarbeta med många olika kompetenser inom verksamheten. Du tycker om att arbeta i team samt självständigt. 

Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift både svenska och engelska. Du är serviceinriktad och har ett trevligt sätt.   

Vi vill att du, delar vår värdegrund, har en positiv grundinställning och ett prestigelöst förhållningssätt till din omgivning. 

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

 

Övrig information:  

Intervjuer sker fortlöpande under annonseringstiden.  

Vi erbjuder dig förmåner så som generöst friskvårdsbidrag, flextid och fri öppen sjukvård upp till högkostnadsskyddet.  

Vid patientnära arbete inom Stockholms läns sjukvårdsområde:

- tillämpas registerkontroll före beslut om anställning enligt gällande riktlinje.

- ska medarbetare som kommer att ha patientkontakt genomgå nyanställningsundersökning, enligt gällande direktiv, vilket sker genom företagshälsovården innan anställning.

- krävs, förutom svensk yrkeslegitimation, goda kunskaper i svenska språket motsvarande nivå C1 enligt den gemensamma europeiska referensramen (GERS). Samma krav är vägledande vad gäller icke-legitimerad personal med patientkontakt.



Stockholms läns sjukvårdsområde (SLSO) är en av Sveriges största vårdgivare med 11 600 medarbetare. Vi erbjuder hälso- och sjukvård i Region Stockholms regi inom psykiatri, primärvård, geriatrik, ASIH, närakuter, somatisk specialistvård, habilitering och hjälpmedel. I samverkan med Karolinska Institutet bedriver vi forskning, utbildning och utveckling. https://www.slso.sll.se/.

Att söka jobb i Region Stockholm

Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar.


Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.


Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddad identitet. Om du har skyddad identitet ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen.


Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion.


https://www.regionstockholm.se/jobb-1/jobba/

Sammanfattning

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024