Orderhandläggare till Medicinteknisk apparatur i hemmet

Orderhandläggare till Medicinteknisk apparatur i hemmet

Arbetsbeskrivning

Motiveras du av att arbeta teambaserat, förbättra verksamheten och utveckla dig själv och dina arbetskollegor?

Då har vi kanske tjänsten för dig på Hjälpmedelsverksamheterna Stockholm MAH, medicinteknisk apparatur i hemmet!

MAH är en av fyra verksamheter inom Hjälpmedelsverksamheterna, Region Stockholm som finns i luftiga lokaler centralt i Solna.

MAH ansvarar för hjälpmedel som används i hemmiljön så som andningshjälpmedel, nutritions, insulin- och infusionspumpar, inhalationsutrustningar, diabeteshjälpmedel och försäljning av CPAP-masker och maskdelar. Sortimentet riktar sig mot både vuxna och barn

MAH söker nu orderhandläggare till verksamheten.

Verksamheterna är länsövergripande vilket innebär att vi dagligen har kontakt med både patienter och vårdgivare från hela Stockholms län.

Arbetsuppgifter:

Som kundtjänstmedarbetare skall du:

§ ta emot, granska och kvalitetssäkra inkommande order i vårt affärssystem Sesam, (Visma) inom respektive hjälpmedelsområdet.

§ hantera order löpande samt arbetar uppföljande för att se till att order och leveransförfarandet inte brister.

§ bemanna kundtjänsttelefon 08.00-16.30. Vi använder oss av telefonsystemet Tele-Q.

§ löpande bemanna och hantera arbetsuppgifter i vår reception där b.la. försäljning av CPAP-masker och maskdelar ingår.

§ vara kontaktperson mellan patient, förskrivare och leverantör genom att bland annat hantera produktförfrågningar, leveransförfrågningar samt reklamationer.

§ vara första linjesupport för patienter och förskrivare via telefon.

§ hantera ärenden via 1177, Beställningsportal och telefon.

Anställningsform:

Provtjänstgöring på sex månader kan komma att tillämpas med goda möjligheter till förlängning för rätt person och tillsvidare anställning, heltid, dagtid. Tillträde enligt överenskommelse.

Kvalifikationer:

Vi söker dig som:

· har erfarenhet att jobba administrativt med orderläggning i en kundtjänst på ett företag eller organisation som levererar produkter och tjänster.

· har erfarenhet av första linjens support och administration via telefon.

· har god datorvana från något affärssystem samt från MS Office (Word och Excel).

· har lägst gymnasiekompetens.

· har goda kunskaper i engelska.

Det är meriterande med

· erfarenhet av affärssystemet Sesam och Beställningsportalen.

· erfarenhet från orderhandläggning inom en hjälpmedelsverksamhet.

· sjukvårderfarenhet, att du är utbildad undersköterska.

· kännedom av MAH verksamhetens hjälpmedelssortiment.

Personliga egenskaper:

Du gillar mötet med andra människor och har en positiv grundsyn. Då du har kundkontakt (via telefon) är det viktigt att du har god kommunikationsförmåga som innebär att du förmedlar budskap på ett tydligt sätt, är respektfull och anpassar din kommunikation till mottagaren.

I rollen ser vi också att du arbetar självständigt.

Du är ansvarsfull, noggrann, flexibel, drivande och kan samarbeta med många olika kompetenser inom verksamheten. Du tycker om att arbeta i team samt självständigt.

Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift både svenska och engelska. Du är serviceinriktad och har ett trevligt sätt.

Du har en positiv grundinställning och ett prestigelöst förhållningssätt till din omgivning.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrig information:

Intervjuer sker fortlöpande under annonseringstiden.

Vi erbjuder dig förmåner så som generöst friskvårdsbidrag, flextid och fri öppen sjukvård upp till högkostnadsskyddet.

Sista ansökningsdag:

2021-12-07

Vid patientnära arbete inom Stockholms läns sjukvårdsområde:

- tillämpas registerkontroll före beslut om anställning enligt gällande riktlinje.

- ska medarbetare som kommer att ha patientkontakt genomgå nyanställningsundersökning, enligt gällande direktiv, vilket sker genom företagshälsovården innan anställning.

- krävs, förutom svensk yrkeslegitimation, goda kunskaper i svenska språket motsvarande nivå C1 enligt den gemensamma europeiska referensramen (GERS). Samma krav är vägledande vad gäller icke-legitimerad personal med patientkontakt.



Stockholms läns sjukvårdsområde (SLSO) är en av Sveriges största vårdgivare med 11 600 medarbetare. Vi erbjuder hälso- och sjukvård i Region Stockholms regi inom psykiatri, primärvård, geriatrik, ASIH, närakuter, somatisk specialistvård, habilitering och hjälpmedel. I samverkan med Karolinska Institutet bedriver vi forskning, utbildning och utveckling. https://www.slso.sll.se/.

 


Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar.


Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Sök tjänsten”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.


Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddad identitet. Om du har skyddad identitet ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen.


Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion.
http://www.sll.se/

Sammanfattning

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024