OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Inledning:
Trivs du att jobba med kundservice och har du goda språkkunskaper? Gillar du att ha ett eget ansvarsområde samtidigt som du vill tillhöra ett team? Vill du arbeta i ett flexibelt och snabbväxande företag? Då kan tjänsten som orderhandläggare för Nordhydraulic vara något för dig!
Information om tjänsten
Professionals Nord söker för Nordhydraulics räkning en orderhandläggare. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos Nordhydraulic under 6 månader. Intentionen är att du på sikt ska kunna bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet..
Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Nordhydraulics önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@professionalsnord.se
Du erbjuds
• Mångsidiga arbetsuppgifter
• Möjligheter till karriärutveckling i ett expansivt företag
Arbetsuppgifter
Som orderhandläggare arbetar du med att genom gällande rutiner lägga in kundordrar i systemet, skicka orderbekräftelser, göra leveransplaner samt supporta kunder via telefon och mail. Frågorna kan röra allt ifrån priser, ledtider, orderstatus, fakturor och transporter till certifieringar.
Det är viktigt att du är en lagspelare men att du samtidigt besitter ledaregenskaper. Du kommer att vara ansvarig över ett antal kunder som du helt självständigt planerar, gör förarbeten till och sedan genomför möten med i Webex eller liknande system. Det är mycket viktigt att du är självgående och att du är ansvarstagande. Du blir ett av företagets ansikten utåt och måste ha en professionell och kunnig framtoning.
Du kommer i det dagliga arbetet att kommunicera med andra delar av företaget för att vidarebefordra kundernas önskemål, inhämta information samt lösa uppkomna problem. Underhåll i systemet såsom hantering av prislistor, ändring av kundkort etc. kan även förekomma.
Arbetsspråket är främst engelska men även tyska kan förekomma. Affärssystemet är Monitor ERP.
Vi söker dig som:
Har mycket goda kunskaper i engelska i tal och skrift. Kan du även tyska är detta väldigt meriterande. Du ska vara van att arbeta i Office-paketet och det är positivt om du har erfarenhet från Monitor ERP. Vi ser också gärna att du grundläggande kunskaper inom ekonomi och hydraulik.
Du är intresserad av att hålla dig uppdaterad gällande policys och rutiner för verksamheten och trivs i ett arbete där tät kontakt med kund är en viktig del.
Som person ser vi att du är ordningsam och strukturerad med en noggrannhet i ditt arbete. Du kan ge kunder ett professionellt bemötande, behålla lugnet i pressade situationer och besitter en god samarbetsförmåga.
START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
STAD: Kramfors
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Frida Söderström
Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@professionalsnord.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Johan Lennartsson
Linnea Lindberg
Tobias Nilsson
Moa Markgren
Linnea Lindberg
Linnea Lindberg
0720502293
Sara Gagner
Mattias Matsson
072-0502292
Ida Andersson
Sara Gagner