Orderhandläggare till SICK

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet av orderhandläggning och brinner för att leverera god service? Har du ett tekniskt intresse och erfarenhet av att arbeta i SAP? SICK är ett globalt företag och hos dem erbjuds du möjlighet att påverka deras servicefunktion samt fina utvecklingsmöjligheter.



Om företaget

SICK AB och SICK AS ingår i koncernen SICK som grundades 1946. Med ca 11 000 anställda och en global verksamhet i över 50 länder är de idag en världsledande tillverkare av sensorer, säkerhetssystem och produkter för automatisk identifiering. Deras primära marknadsfokus ligger i Europa. De är idag 85 anställda med en omsättning på ca 500 miljoner SEK. Deras verksamhet är idag indelad i affärsområdena Factory Automation, Logistics Automation och Process Automation. SICK har ett stort produktutbud med egen utveckling och klassas som marknadsledande på sensorer.

Se deras film på YouTube:

https://www.youtube.com/watch?v=DazejUdV2Pc

Om tjänsten

I rollen som orderhandläggare hos SICK är det ditt ansvar att leverera utomordentlig service till företagets kunder och till viss del internt. En stor del av ditt arbete består av orderhantering, från att en förfrågan kommer in till fakturahantering, vilket innebär ett nära samarbete med både säljare och ekonomiavdelningen. Du hjälper även säljarna med att ställa ut offerter. Därtill har du hand om kundsupport via mejl och telefon, det är inkommande samtal och ärenden och du guidar då kunderna till rätt lösning, antingen på egen hand eller genom att ta ärendet vidare.

Hos SICK arbetar du i affärssystemet SAP samt i CRM-systemet Microsoft 365. Det är din uppgift att se till att kunddatabasen är välorganiserad samt att uppgifter kring artiklar och priser är korrekta i systemen och på hemsidan.

Du kommer ingå i ett sammansvetsat team om 8 personer som alla har liknande roll men olika expertisområden. Inom teamet hjälps ni åt med ärenden och problem som dyker upp och ni supportrar varandra vid exempelvis frånvaro och semester. Hos SICK erbjuds du möjligheter att påverka servicefunktioner och för rätt person finns fina utvecklingsmöjligheter.

Din profil:

Vi ser att du som söker tjänsten som orderhandläggare har tidigare erfarenhet av en liknande roll och att du har arbetat i orderhanteringssystem förut, har du erfarenhet av arbete i SAP är det mycket meriterande. Du är strukturerad och noggrann i ditt arbete och du får energi av att supportera andra. Då du kommer ingå i ett team som samarbetar tätt trivs du bra med att arbeta i grupp och på plats på kontoret. Tjänsten handlar om att leverera service både internt och externt, därför ser vi att du har en naturlig fallenhet för detta och får energi av att hjälpa andra. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. B-körkort är en fördel.

I denna rekrytering kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Asta Agency
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 maj 2023
  • Ansök senast: 19 oktober 2023

Liknande jobb


21 november 2024

21 november 2024

21 november 2024