Orderhandläggare till Solkompaniet i Årsta

Orderhandläggare till Solkompaniet i Årsta

Arbetsbeskrivning

Till Solkompaniet söker en driven och handlingskraftig orderhandläggare som vill ha ett självständigt och varierande arbete. Just nu råder materialbrist hos många leverantörer och det betyder att företaget behöver lägga mer tid än vanligt på orderhantering och leveransuppföljning. Därför behöver Solkompaniet nu förstärkning av en orderadministratör. Bolaget är i snabb tillväxt och för rätt person finns stora möjligheter till anställning efter uppdragets slut.

Solkompaniet är Sveriges marknadsledare inom solel till företag. I över 10 år har företaget drivit branschen framåt och ändå har de bara börjat. En viktig del av Solkompaniet är grossistbolaget IBC SOLAR Sverige som förser elinstallatörer med högkvalitativa paneler och montagesystem för solelinstallationer. IBC ser sig som partners till sina kunder och de hjälps åt för att nå slutprodukten, en effektiv och säker solelanläggning som håller i många år framöver.

På IBC blir du del av ett sammansvetsat team som hjälps åt och har kul på jobbet. Det här är en roll för dig som tycker om administration och en miljö där det hela tiden händer något nytt. Tillsammans med resten av Solkompaniet har ni en spännande tillväxtresa framför er.

Arbetsuppgifter

I rollen som orderhandläggare kommer du att arbeta med varierande arbetsuppgifter såsom orderläggning, orderbekräftelse, orderbevakning, uppföljning av leveranser och support till säljare. I arbetsuppgifterna ingår även att ge råd till kunderna i frågor relaterade till leverans och teknik. Du har tät kontakt med såväl kunder och säljare som leverantörer, både via telefon och e-post. Solkompaniet arbetar i affärssystemet Netsuite.

Kvalifikationer

Du bör ha erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och ha god förståelse för sälj-, order- och leveransflöden. Du trivs med att arbeta brett och varierat i en roll där du hanterar allt administrativt runt beställningar och ordrar. Vidare känner du dig bekväm med att arbeta självständigt i en miljö där du ofta behöver fatta egna beslut. Du har god kommunikativ förmåga i både skrift och tal.

- Mycket goda kunskaper i Office-paketet är ett krav
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav. Kunskaper i tyska är meriterande.
- Mycket god systemvana är ett krav. Om du har erfarenhet av Netsuite är det meriterande.


Personliga egenskaper

Vi söker dig som har svårt att förstå hur man kan tycka administration är tråkigt. För dig finns inget mer tillfredställande än att hitta struktur och hålla ordning på detaljer. Med det sagt har du också förmåga att ta ett steg tillbaka, se till helheten och prioritera ditt arbete därefter. Vi söker dig som har en positiv grundinställning och som aldrig glömmer den kundrelation som finns bakom varje ordernummer. Samtidigt som du gärna arbetar på egen hand trivs du bäst när du och dina kollegor samarbetar och hjälper varandra framåt.

Mer om Solkompaniet

IBC SOLAR grundades 1982 i Bad Staffelstein, Tyskland och nu finns bolaget representerat i mer än 30 länder på fyra olika kontinenter. IBC SOLAR är en världsledande solcellsleverantör med fokus på att leverera kvalitetssäkrade produkter och projekteringsstöd med kunden i centrum. IBC SOLAR Sverige AB startade 2018 och är ett dotterbolag i Solkompaniets koncern.

Solkompaniet är en värderingsdriven koncern med ambition att bygga det hållbara samhället - på riktigt! Med runt 200 anställda bygger företaget solelanläggningar över hela landet och är marknadsledande inom solceller till företag. Solkompaniet är ett privatägt företag och bland ägarna finns Axel Johnson-koncernen. Våra kontor ligger i Stockholm, Göteborg, Jönköping, Linköping och Helsingborg.

Solkompaniet består av flera delar:

- Solkompaniet projekterar och installerar solceller på tak och mark
- Solkompaniet Konsult tillhandahåller strategisk rådgivning
- IBC SOLAR är solelgrossist med kvalitetsfokus
- Solelskolan utbildar installatörer i samarbete med olika samhällsaktörer
- Solkompaniet Service sköter vår eftermarknad
- Solelkommissionen driver påverkansarbete tillsammans med IKEA, Vasakronan, Telge Energi och HSB.


Mer om tjänsten

- Tillsättning: snarast möjligt
- Omfattning: heltid
- Placering: Årsta
- Uppdraget är ett konsultuppdrag under 6 månader med goda möjligheter till förlängning eller anställning.


Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Sofie Jansson på sofie.jansson@andaragroup.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.

Varför jobba på Andara Professionals?

Våra kunder brukar beskriva Andara Professionals som ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag. Vi har lärt oss att en enkel rekryteringsprocess är den mest effektiva. Som de flesta andra bemanningsföretag har vi specialiserat oss. Vår nisch är potential. Vårt uppdrag är att föra samman kunden med individer med olika talanger med störst chans att lyckas. Målsättningen är att både kunden och kandidaten ska utvecklas under tiden tillsammans. Det kallar vi att uppenbara potentialen.



Andara Professionals arbetar både med bemanning och rekrytering. Alltid på både kandidatens och kundens villkor. Andara Professionals är ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag med stor förmåga. Personliga, snabba och flexibla.



Andara Professionals är ett konsult- och rekryteringsföretag med uppdraget att föra samman individer med olika talanger, kunskaper och erfarenheter och erbjuda dem ett gemensamt mål att sikta in sig på och en plattform att ta sats utifrån.



Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Andara Professionals
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 oktober 2022
  • Ansök senast: 31 oktober 2022

Liknande jobb


25 november 2024

Orderhandläggare

22 november 2024

22 november 2024