Orderhanterare

Orderhanterare

Arbetsbeskrivning

PrimeComp är ett teknikkonsultbolag med uppdrag inom energi, industri och infrastruktur. Genom vår kombinerade erfarenhet och unika utbud av teknikområden erbjuder vi tjänster för att skapa lönsamma, innovativa och hållbara lösningar.



Vi söker en orderhanterare med start så snart som möjligt. Nu letar vi efter någon som kan axla rollen som orderhanterare. Som ansvarig för order så kommer du att arbeta tätt mot kund och tvärfunktionellt mellan våra avdelningar.

Roll:

- Projektledning med tekniskt, ekonomiskt och kommersiellt ansvar
- Skapa översiktsschema, specifikationsdokument samt leveransdokument
- Registrera projekt i SAP R/3
- Registrera standardorder i SAP R/3, både edi order samt manuella order
- Kontrollera beställning mot offertdatabasen
- Uppdatera skeppningsinformation innan leverans
- Hantera leveranstidsförfrågningar ifrån våra kunder
- Vara drivande både mot kund samt mot våra avdelningar
- Hantera dispyter tillsammans med controllern
- Hantera kreditfakturor


Personliga egenskaper:

- Minst eftergymnasial utbildning inom relevant område.
- Behärska svenska och engelska i tal och skrift.
- Förmåga att kommunicera till olika målgrupper och situationer.
- Självständighet och kunna leda sig själv och arbetet framåt.
- Förmåga att skapa förtroende mot kollegor och kunder.
- Förmåga att vara lyhörd - lyssna och läsa mellan raderna.
- Förmågan att vara förändringsbenägen - kunna anpassa sig, acceptera tvära kast och nya förutsättningar.
- Viljan och drivet att lära sig nya saker och ständigt utvecklas.




Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PrimeComp
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 december 2021
  • Ansök senast: 14 januari 2022

Liknande jobb


22 november 2024

21 november 2024

21 november 2024