OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
PrimeComp är ett teknikkonsultbolag med uppdrag inom energi, industri och infrastruktur. Genom vår kombinerade erfarenhet och unika utbud av teknikområden erbjuder vi tjänster för att skapa lönsamma, innovativa och hållbara lösningar.
Vi söker en orderhanterare med start så snart som möjligt. Nu letar vi efter någon som kan axla rollen som orderhanterare. Som ansvarig för order så kommer du att arbeta tätt mot kund och tvärfunktionellt mellan våra avdelningar.
Roll:
- Projektledning med tekniskt, ekonomiskt och kommersiellt ansvar
- Skapa översiktsschema, specifikationsdokument samt leveransdokument
- Registrera projekt i SAP R/3
- Registrera standardorder i SAP R/3, både edi order samt manuella order
- Kontrollera beställning mot offertdatabasen
- Uppdatera skeppningsinformation innan leverans
- Hantera leveranstidsförfrågningar ifrån våra kunder
- Vara drivande både mot kund samt mot våra avdelningar
- Hantera dispyter tillsammans med controllern
- Hantera kreditfakturor
Personliga egenskaper:
- Minst eftergymnasial utbildning inom relevant område.
- Behärska svenska och engelska i tal och skrift.
- Förmåga att kommunicera till olika målgrupper och situationer.
- Självständighet och kunna leda sig själv och arbetet framåt.
- Förmåga att skapa förtroende mot kollegor och kunder.
- Förmåga att vara lyhörd - lyssna och läsa mellan raderna.
- Förmågan att vara förändringsbenägen - kunna anpassa sig, acceptera tvära kast och nya förutsättningar.
- Viljan och drivet att lära sig nya saker och ständigt utvecklas.
Varmt välkommen med din ansökan!