OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Liljeholmens Stearinfabriks AB är Sveriges ledande leverantör av levande ljus med anor från 1839. Vi är idag en del av en svenskägd europeisk ljuskoncern med företag i Sverige, Danmark, Tyskland och Portugal. Huvudkontoret för den svenska verksamheten är beläget i Oskarshamn där även Liljeholmens stearinprodukter tillverkas.
Orderhanterare
Vi söker en ny kollega till vårt team som vill bidra till att utveckla vår verksamhet. Detta är ett jobb för dig som är serviceinriktad och gillar logistik.
Som orderhanterare har du många kontaktytor, både med intern personal och med kunder. Du mottar beställningar och frågor främst via mejl eller system, men har även telefonkontakt med kunder. Du sköter fakturering och säkerställer att leveranser sker inom önskad tid.
Vi söker dig som är serviceinriktad och har ett strukturerat arbetssätt. Du har en god administrativ förmåga vilket innebär att du planerar, organiserar och prioriterar på ett effektivt sätt. Vi ser gärna att du är en person som är noggrann, flexibel och ansvarstagande och under vissa perioder stresstålig. Du bör också ha ett intresse för logistik, administration och utvecklingsarbete.
I arbetsuppgifterna ingår bland annat
- ordermottagning
- planering av leveranser
- fakturering
- tullhantering
Kvalifikationer:
Van Office-användare är ett krav och erfarenhet som orderhanterare och/eller erfarenhet av tullhantering och ERP-systemet M3 är meriterade.
Du har en hög servicenivå med goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Du är ansvarstagande och noggrann med inställningen att det du gör ska bli rätt från början.
Välkommen med din ansökan senast 30 september till jobb@liljeholmens.se
Vi hanterar ansökningar löpande, så sänd gärna in din ansökan så snart som möjligt.
Har du frågor kring tjänsten är du välkommen kontakta platschef Anna Nyblom telefon 076-134 79 82 eller försäljningsansvarig Jenny Hedersjö, telefon 070-511 30 45