Orderhanterare av farligt gods till DGM i Malmö!

Orderhanterare av farligt gods till DGM i Malmö!

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu dig som vill arbeta i en roll som ställer hög noggrannhet på ditt arbete och dig som person. Här kommer du få arbeta i en varierad roll som Orderhanterare av farligt gods på ett internationellt företag. Låter det intressant?

Ansök redan idag för att säkra en plats i vårt urval!

Dina arbetsuppgifter
I rollen som Orderhanterare kommer du arbeta med att hantera import och export av farligt gods. Utifrån system och kundkontakt tar du emot ärenden och dokumentation för att planera in en transport av farligt gods. Som Orderhanterare tar du emot dessa gods och iordningställer genom att packa, märka och etiketterar godset samt utfärdar de transporthandlingar som krävs. Du ansvarar för kontakt med kunder och spedition och arbetar även konsulterande i rollen som Orderhanterare.

Arbetet är mycket omväxlande och bygger på de internationella regler och nationell lagstiftning som också ställer krav på certifierad lagstiftning. Denna utbildning ges intern och här förväntas att omvandla regler och lagstiftning i det praktiska arbetet.

Du som Orderhanerare arbetar i skift varannan vecka. Första veckan arbetar du dagspasset mellan 07:30-16:00 för att nästa vecka arbeta kvällspasset mellan 11:00-20:00.

Om Företaget
DGM Sverige ingår i DGM worldwide network, där mer än 60 kontor i 35 länder erbjuder en global kompetens vad gäller produkter och tjänster inom farligt gods. Ett utbud av tjänster och produkter baseras på kunskap, förtroende och praktisk erfarenhet av farligt gods och farliga ämnen.

DGM har sedan starten 1988 arbetat för ökad säkerhet vid transport och hantering av farligt gods. Eftersom de är verksamma på samtliga kontinenter finns en naturlig närhet till utvecklingen av nationella och kontinentala lagar och direktiv.

Kontor i Göteborg, Landvetter flygplats, Arlandastad och Malmö, jobbar med packning, dokumentation och ansvarsförsäkring för transport av farligt gods. DGM erbjuder även utbildningar, konsultation, rådgivning och säkerhetsrådgivartjänster samt beställning av packmateriel, etiketter och skyltar, regelverk och litteratur eller programvaror som säkerställer och underlättar dokumentation av sändningar med farligt gods.

Din profil
För att lyckas i rollen ser vi att du är självgående och driven i ditt arbete samt att du kan ta egna initiativ. Då du arbetar utifrån regler och lagstiftning med farligt gods behöver du vara noggrann och ansvarstagande som person. Även kommunikation och konsultmässighet är viktigt rollen då du arbetar med service och kundkontakt.

Skallkrav:
- Svenska och engelska i tal och skrift
- Fritt belastningsregister

Meriterande:
- Liknande arbete sedan tidigare

Om oss
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.

Villkor
Startdatum: Tidigast 1/2-2022
Placeringsort: Malmö
Omfattning: Heltid
Arbetstider: Måndag – Fredag, 07:30-16:00 samt 11:00-20:00.

Urval sker löpande! Skicka in din ansökan redan idag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Gustavsson

Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson

Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden AB
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 januari 2022
  • Ansök senast: 1 februari 2022

Besöksadress

Teknikringen 10
None

Postadress

Warfvinges väg 29
Stockholm, 11251

Liknande jobb


Boendevärd för Coor sökes

Boendevärd för Coor sökes

11 november 2024

6 november 2024