Orderhanterare med inriktning mot exportmarknaden

Arbetsbeskrivning

Villeroy & Boch Gustavsberg AB är en av Skandinaviens ledande producenter av badrumsprodukter. I koncernen ingår varumärkena Gustavsberg och Villeroy & Boch, som har fokus på alla produkter inom badrummet, t ex WC, tvättställ, blandare, badrumsmöbler och badkar. Gustavsbergsgruppen har idag ca 400 medarbetare och omsätter ca 1 miljard SEK. Företaget är ett helägt dotterbolag till den tyska koncernen Villeroy & Boch AG och tillhör därmed en av Europas största producenter av badrumsinredningar.

Mer information om företaget får du på hemsidan www.gustavsberg.se


Till enheten Bath & Wellness

Är du ansvarsfull, driven och lösningsorienterad? Brinner du för service med målsättningen att kunden ska bli nöjd? Då har vi tjänsten för dig.

Arbetsbeskrivning
Till vår enhet i Vårgårda söker vi en orderhanterare med inriktning mot exportmarknaden. Tjänsten passar dig som är strukturerad och har erfarenhet av orderhantering och som samtidigt vill vara med att vidareutveckla orderhanteringsfunktionen hos oss.

Tjänsten innebär att du tar emot, registrerar och bearbetar inkomna ordrar. Du kontrollerar att varan finns i lager, ordnar så att nödvändig dokumentation för frakt färdigställs samt bokar frakt å kundens vägnar. Du följer upp var varan befinner sig i kedjan och säkerställer leveranstid med mera. I ditt arbete kommer du att arbeta nära verksamheten med daglig kontakt med främst logistik och lager. Du kommer att hantera redan etablerade kunder såväl som nya.

Vem är du?
Till den här tjänsten söker vi dig som har ett stort engagemang, du brinner för det du gör och tar personligt ansvar för att nå mål. Du vill utveckla och förbättra processer samt har en god problemlösningsförmåga. Du är inte rädd för att våga ifrågasätta om det behövs. Rollen ställer också krav på ett självgående och flexibelt arbetssätt samt att du trivs med att arbeta i en organisation med högt tempo.

Du har lägst gymnasieutbildning. Har du dessutom en vidareutbildning inom logistik är detta meriterande. Din erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och förståelse för arbetet med övergripande processer kring orderhantering och logistikflöde är viktig.

Den utländska marknaden ställer bland annat krav på tullhantering, därför har du erfarenhet från arbete med exportorderhantering och vi ser helst att du har arbetat med Ryssland och Kina. Erfarenhet av arbete mot Australien är meriterande. Du har arbetat med olika frakthanteringssätt, som båt och flyg. Vi ser helst att du har produktkännedom och känner till delar och komponenter inom VVS.

Vi vill även att du är duktig på språk, framförallt engelska samt vana av att ha arbetat i SAP och Office-paketet.



Kontaktperson
I denna rekryteringsprocess samarbetar Villeroy & Boch Gustavsberg AB med Manpower.

Du söker tjänsten via ansökningslänken nedan med registrerat och uppdaterat CV. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Richard Erlandsson på 033-233463. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och vi ber om din ansökan snarast. Sista ansökningsdag är den 31 augusti.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Christine Johanson

Camilla Norén
+46 40 660 63 24
Charlotte Åvall

Fia Fagerlund
031- 61 72 93
Linda Göhlin

Charlotte Gustafsson
0470-74 55 90
Ulrika Demm
042 - 37 16 47
Sara Ernström

Lotta Dyrén
019-16 65 50
Linda Selin
0660-599 71

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Manpower Huvudkontor
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 100% Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 7 juli 2015

Besöksadress

Klarabergsgatan 29
None

Postadress

Klarabergsgatan 29
Stockholm, 11181

Liknande jobb


25 november 2024

Orderhandläggare

22 november 2024

22 november 2024