Orderhanterare med leveransansvar

Orderhanterare med leveransansvar

Arbetsbeskrivning

Orderhanterare med erfarenhet av leveransansvar eller projektledning

Till en av våra kunder belägna i Växjö söker vi nu en orderhanterare med erfarenhet projektledning. Tjänsten är på heltid och innebär en anställning i OnePartnerGroups konsultverksamhet. Uppdraget är en visstidsanställning på minst sex månader som förväntas att börja i november/december. För rätt person finns det chans till förlängd anställning.

Dina arbetsuppgifter
I den här rollen kommer du vara delaktig i olika arbetsuppgifter kopplade till företagets serviceorderhantering, du kommer bland annat att jobba med att:

 • Tillsammans med resten av teamet för orderhantering bevaka inkommande offerter
• Tillsammans med ingenjörsteamet identifiera reservdelar och ritningar för offerter
• Registrera ordrar och vara kontakten ut mot kund fram till leverans

Rollen kommer att innebära ett utökat ansvar för att kooordinera och hålla kontakten med inköp, logistik och kund så att våra mer komplexa reservdelsordrar levereras i tid.
Framåt kan även ordrar för servicejobb till våra gloala kunder samt ansvar för leveranser inom våra serviceavtal komma att ingå.

Din profil
För att vara aktuell för tjänsten har du
• Tidigare erfarenhet av offerering och orderhantering
• Talar och skriver engelska samt svenska obehindrat
• Goda datakunskaper
• Tidigare erfarenhet av att självständigt koordinera olika funktioner

Det är meriterande om du har
• Utbildning inom administration, inköp/logistik eller orderhantering
• Viss teknisk förståelse/intresse, t.ex. förmåga att läsa ritningar
• Erfarenhet av affärssystemet SAP samt MS Project

Som orderadministratör kommer du vara delaktig i hela kedjan från offert till leverans vilket kräver att du är en driven, flexibel och prestigelös person. Du har lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter och utför det med noggrannhet och kvalitet. Tjänsten kommer innebära mycket interna och externa kontakter och därför är det viktigt att du är en kommunikativ och social person. Stor vikt kommer läggas vid din personliga lämplighet.

Ansökan

Sista ansökningsdagen är den 1 November, men tveka inte att skicka in din ansökan redan idag då vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas redan under ansökningstiden. För ytterligare frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Isabell Ternemo, 0708149920.

Om vårt företag
OnePartnerGroup är en svenskägd koncern som erbjuder företag hjälp med rekrytering, bemanning, utbildning och smarta produktionslösningar. Vi finns verksamma på ett 50-tal orter i Sverige och har cirka 2500 engagerade medarbetare. Med ett brett kontaktnät och god lokalkännedom kan vi erbjuda ett stort utbud av lediga tjänster, inom flera områden och med olika kompetenskrav. För oss är det viktigt att du ska trivas och känna glädje över att gå till jobbet. Därför kan du lita på att vi gör vårt bästa för att hitta ett jobb som ska passa dig. Oavsett om det gäller en tjänst som anställd hos oss eller rekrytering till någon av våra kunder. www.onepartnergroup.se
.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: OnePartnerGroup Sydost AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 oktober 2021
  • Ansök senast: 1 november 2021

Liknande jobb


Administration och Varuhantering

Administration och Varuhantering

12 november 2024

Projektkoordinator sökes!

Projektkoordinator sökes!

12 november 2024