Orderhanterare, Solna

Orderhanterare, Solna

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Nu söker vi dig som har erfarenhet av att arbetat med orderhantering/ordermottagning.  Är du dessutom självgående, flexibel och social med erfarenhet i affärssystem? Då vill vi "träffa" dig! 

För kunds räkning söker vi en ordermottagare till vår kund i stark tillväxt i Solna med start i april och i minst 6 månader. 

Ansvarsområden
Som orderhanterare arbetar du med kundorder, lägga in order i systemet, kommunicera med kund, planera order tillsammans med produktionen. Vidare hanterar du även plocklistor, bokar transport osv.

Vanligt förekommande uppgifter:
• Ordermottagning/orderläggning
• Administrera i olika system/affärssystem Monitor
• Interna/externa kontakter, ibland på engelska
• Planering tillsammans med produktionen
• Boka transport
• Följa orderflödet
etc.

Här har du en möjlighet att komma in på ett spännande företag i stor tillväxt. Företaget har dubblat personalstyrkan under förra året, i dagsläget är ca 60st anställda. Det händer mycket på arbetsplatsen och man arbetar med frihet under ansvar. 

Arbetstider
Plats: Solna
Arbetsgivare: Randstad AB
Start: april och i minst 6 månader, med stor chans att bli övertagen direkt till kund
Arbetstider: 8-17, mån-fre

Kvalifikationer
• Erfarenhet av orderhantering/ordermottagning
• Mycket god system och datavana
• Erfarenhet av affärssystem, gärna Monitor
• Flytande engelska i tal och skrift
• Officepaketet (excel främst)

Meriterande
• Erfarenhet av en roll som teamleader
• Kunskaper i affärssystemet Monitor
• Kinesiska i tal och/eller skrift
• Danska, norska, tyska språket
• Gymnasieutbildning
 
Vem är du?
Vi söker dig som har liknande erfarenheter sedan tidigare. Du är snabblärd, flexibel och vågar ta egna initiativ. Du är självgående, ordningsam och är social och framåt. Vidare är du duktig på att kommunicera, är strukturerad och noggrann. Du har lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter, har ett driv och är samarbetsvillig. För att trivas i rollen behöver du vara orädd för att ta egna initiativ, kunna lösa nya situationer och arbeta i team.

Ansökan
Sista ansökningsdag: 2021-03-28, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 mars 2021
  • Ansök senast: 28 mars 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Order Processing Specialist

Order Processing Specialist

28 november 2024

Product planner

Product planner

26 november 2024