Orderhanterare till internationellt teknikbolag

Orderhanterare till internationellt teknikbolag

Arbetsbeskrivning

Är du i början av din karriär och har ett brinnande intresse för teknikområdet? Söker du en bred roll där du har kontakt med både kunder och leverantörer på ett globalt plan? Som orderhanterare får du jobba administrativt med digitala system och hantera inköpsorders främst inom hamnindustrin och samtidigt driva kontakten med både kunder och leverantörer.

OM TJÄNSTEN
Enheten i Västerås som du kommer arbeta för levererar produkter och lösningar för instrumentering, automation och optimering av industriella processer inom flera olika teknikområden. Du kommer främst arbeta med kunder och leverantörer inom hamnindustrin där du säkerställer att inköpsorders hanteras korrekt, genomför beställningar och orderbevakningar samt skickar ordererkännande till kunden. Tillsammans med 2 andra orderhanterare sköter ni flera ärenden parallellt och arbetar i projektform. I gruppen arbetar även säljare, tekniskt säljstöd och contract manager.

Tjänsten är ett vikariat på 12 månader där du kommer gå gedigen stöttning av dina kollegor i teamet som har goda kunskaper inom området.

Du erbjuds:


* En roll med mycket kund- och leverantörskontakt.
* Ett stort kompetensutbyte från kollegor.
* Värdefulla erfarenheter inom order- och inköpshantering i ett globalt företag.


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande

ARBETSUPPGIFTER
* Hantera inköpsorders från interna och externa kunder i SAP.


* Skicka ordererkännande till kund.
* Lägga beställningar i SAP till leverantörer inom den egna koncernen samt externa samt genomföra leverantörsuppföljningar.
* Hantera fakturor.
* Samarbete med teknikavdelningen och planera resursåtgång vid större projekt.


VI SÖKER DIG SOM
* Har en avklarad gymnasial utbildning, gärna inom industri eller teknikområdet.


* Besitter erfarenhet av kundservice.
* Behärskar Officepaketet väl och har en mycket god datavana.
* Har obegränsade kunskaper i svenska och engelska då båda språken dagligen används i arbetet.


Meriterande:


* Arbetslivserfarenhet inom teknik- eller industribolag.
* Grundläggande kunskaper i kund- och leverantörsfakturering.
* Kunskaper i SAP.


Som person är du:


* Samarbetsvillig
* Flexibel
* Initiaitivtagande


Vidare trivs du med stora kontaktytor och är orädd för att kommunicera med kunder och leverantörer.

Övrig information:


* Start: Slutet på augusti/början av september 2021.
* Omfattning: Konsultuppdrag heltid, vikariat på 12 månader.
* Placering: Västerås. Under rådande omständigheter kommer distansarbete eventuellt att vara aktuellt.
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Kunden är ett globalt teknikföretag där du tillhör en enhet som levererar produkter och lösningar för instrumentering, automation och optimering av industriella processer till flera teknikkunder på marknaden. Går du vidare i processen får du mer information om företaget.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 maj 2021
  • Ansök senast: 25 juni 2021

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


10 januari 2025

10 januari 2025

Informationsadministratör

Informationsadministratör

10 januari 2025