OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hjälpmedel SAM arbetar med hjälpmedel för personer som har rörelsehinder, tal- och språksvårigheter, samt kognitiva och medicinska funktionsnedsättningar. Vi arbetar bland annat med logistik, inköp, lagerhantering, rekonditionering av hjälpmedel, tekniskt underhåll av hjälpmedel, utprovningar och anpassningar, samt information och utbildning.
ARBETSUPPGIFTER
Artikelupplägg av artiklar i verksamhetssystemet (Sesam) för hantering av hjälpmedel. Arbeta med import av artiklar och prisuppdateringar från nationell hjälpmedelsdatabas. Löpande arbete med registervård genom att uppdatera artikelparametrar vid exempelvis sortimentsförändringar, utfasning av artiklar, förändringar av hyresprissättning med mera.
Tjänsten ingår som en del av orderkontoret och i arbetet ingår också att arbeta med orderhantering, inköpsarbete, samt support till kunder och brukare. Du har kontakt med leverantörer och bevakar leveranstider och gör fakturaavstämning av inköpt material.
KVALIFIKATIONER
Du ska ha teoretisk utbildning motsvarande 3-årigt gymnasium samt goda datakunskaper. Du bör vara strukturerad och kunna organisera ditt arbete på ett effektivt sätt. Vi ser gärna att du har en analytisk läggning, är serviceinriktad och har god datorvana.
Det är en fördel om du har tidigare erfarenhet av att arbeta med artikelregisterhantering och/eller inköp- och orderhantering. Produktkännedom om hjälpmedel för rörelsehindrade och kunskaper i Sesam är meriterande.
ÖVRIGT
Region Gävleborg är en proaktiv samhällsaktör med erfarenheter som sträcker sig över 150 år. Vi bidrar till att skapa välfärd och livskraft för våra invånare och sätter deras bästa i fokus genom vår historia, vår framtidstro och dagens arbete. Vår värdegrund är professionalism och ansvar, respekt och ödmjukhet samt öppenhet och ärlighet.
Vi erbjuder hög kvalificerad kompetens inom hälso- och sjukvård, regiontrafik, kulturutveckling, folkbildning och regional utveckling som tillsammans ökar attraktionskraften för vår region.
Vi ger människor goda förutsättningar för ett aktivt liv med ökad livskvalitet. Det gör oss till en modern och livskraftig aktör som är under ständig utveckling och som visar på en stark framtidstro.
Med cirka 6 650 medarbetare är vi regionens största arbetsgivare som driver samhällsutvecklingen framåt för ett livskraftigt Gävleborg. Välkommen till oss!
-----------------------------------------------------------
Region Gävleborg använder sig av e-rekrytering.
Uppgifterna sparas enligt personuppgiftslagen (PUL) och du behöver inte fylla i dem igen om du ska söka ett jobb hos oss vid ett senare tillfälle. Däremot kan du enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill.
Alla dina ansökningar sparas under din egen inloggning på www.offentligajobb.se där du även når ditt CV. Givetvis är det bara behörig personal som kan komma åt dina uppgifter.
Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Vi har redan beslutat var vi vill synas med våra platsannonser samt vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa annonsplats eller tjänster för pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden
Kontaktpersoner på detta företaget
Michael Hjertberg, Logistikchef
070-203 40 55
Ulf Persson, Förvaltningschef
070-374 03 60
Gunnel Winsjansen, Teknisk chef
070-377 03 41
Gunnel Winsjansen, Teknisk chef
026-15 35 14
Ingvar Hedkvist, Teknisk chef
072-587 61 35
Malin Stockberg, Logistik chef
072-543 25 57