Orderhanterare/Innesäljare

Orderhanterare/Innesäljare

Arbetsbeskrivning

Företagspresentation

Spinova AB är en av Sveriges ledande tillverkare av fjädrar, tråd och pressdetaljer. Tack vare rätt kvalitet, rätt teknik, hög servicenivå och småländsk klurighet har vi vunnit kundernas förtroende och blivit en av marknadens mest pålitliga leverantör.

Företaget grundades 1975 och omsätter ca 100 Mkr per år med ett femtiotal mycket kunniga medarbetare.

Vi är certifierade enligt ISO 9001:2015 och ISO 14001, har högsta kreditvärdighet (AAA), hög leveranssäkerhet och vi har förärats flera utmärkelser från både svenska och internationella kunder. Vår värdegrund bygger på ansvar, delaktighet, mod och engagemang. Nu söker vi en Orderhanterare och Innesäljare som ska ansvara för orderflödet och bidra med god kundsupport.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

Rollen innebär att du aktivt tar hand om våra kunder, både gällande orderhantering och lönsamhet. Du har ett övergripande ansvar för att hantera orderinflödet. Genom att fokusera på båda parterna skapar du en hög servicekänsla för kunden. · Administrera och initialt planera orderflödet i produktionen. · Kontrollera lönsamheten på inkommande ordrar. · Aktivt tillse att tillverkningsunderlag är uppdaterade i samråd med produktion och säljare. · Stödja kundansvarig säljare vid behov. · Offerera kunder vid behov. · Bearbeta prognoser från våra kunder. · Meddela kunder vid avvikelser. · Ansvara för de processer som hör till rollen. Tjänsten är en tillsvidareanställning och omfattar heltid med placeringsort Torsås. Möjlighet till distansarbete finns men med hänsyn tagen till verksamhetens behov av närvaro för samverkan.

Din profil

Vi söker dig som har gymnasial utbildning och dokumenterad erfarenhet av liknande arbetsuppgifter innehållande administration, orderhantering, planering och kunddialoger. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av försäljning och affärsrelationer samt om du har arbetat inom tillverkande industri. Du har god datorvana samt behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift. Har du dessutom varit användare av affärssystemet Monitor är det en fördel.

Som person har du en god förmåga att planera och organisera ditt arbete på ett realistiskt sätt. Du tar initiativ inom och utanför eget ansvar i syfte att få saker att ske. Du har lätt för att byta fokus vid behov och lägger ner mycket tid och energi på att nå önskat resultat. Vidare har du ett affärsmässigt tänk där du prioriterar resultat och fokuserar på lönsamhet med en god förmåga att uppmärksamma och agera på ouppklarade saker.

Ansök redan idag!

Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;

Marie Johansson och nås på 0700-91 14 03 eller på marie.johansson@unikresurs.se

Selma Sabanovic och nås på 0727-12 04 05 eller på selma.sabanovic@unikresurs.se

Väl mött!

Unik Resurs

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 mars 2022
  • Ansök senast: 17 mars 2022

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


Administratör till Servicecenter

18 december 2024

17 december 2024

Säljkoordinator

Säljkoordinator

13 december 2024