OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Card Group är en internationell franchiseorganisation etablerad i 40 länder. Vi producerar och distribuerar ett unikt sortiment av gratulationskort och presentprodukter som säljs i butiker över hela världen. Från huvudkontoret i Gävle leder vi försäljningen, samordnar produktionen, utvecklar nya designer samt har administration, lager och support.
Card Group i Gävle söker nu en orderhanterare/logistikassistent som kommer arbeta med orderadministration, leveransbevakning, lagerhantering, spedition mm.
Dina arbetsuppgifter är bland annat att hantera order från våra svenska och utländska partners/franchisetagare via vår webshop, verifiera beställningar, boka frakter, fakturering, registrera order, ta emot kundsamtal. Du kommer ha löpande kontakt med våra franchisetagare rörande order och leverans mm. Du arbetar nära dina kollegor och stöttar upp med arbetsuppgifter såsom materialhantering på lagret, in och utleveranser på lagret av order, plockning av order etc.
Du som söker tjänsten har en avslutad gymnasial utbildning och har erfarenhet av att arbeta med liknande arbetsuppgifter och vidareutbildning inom logistik. Du har god datavana och är van att arbeta med word, excel och affärssystem.
Vi söker dig som har servicekänsla, är administrativ och noggrann, har en positiv attityd och är flexibel. Du har också en god social kompetens och en förmåga att samarbeta med andra människor. Vårt koncernspråk är engelska och därför talar och skriver du engelska obehindrat. Du har också goda språkkunskaper i svenska. Vi erbjuder ett spännande och stimulerande jobb i en internationell miljö.
Truckkort är meriterande.