Orderkoordinator

Arbetsbeskrivning

Är du en strukturerad ansvarsfull person som gillar att självständigt planera och prioritera ditt arbete? Då kan detta var tjänsten för dig

Om kundföretaget

Nova Handel & Produktion AB har arbetat med textila produkter sedan 1992. Vi är idag ett av Sveriges ledande företag inom märkning av textila produkter. Vår produktion består av screentryck, transfertryck och brodyr. Vi har även en egen sömnadsavdelning.

Vi har egen produktion av basprodukter i Kina för att kunna hålla hög kvalitet till marknadens lägsta priser. De basprodukter vi har inriktat oss på är t-shirt, piké och collegeplagg. Genom åren har vi utvecklat och tagit fram flera olika produkter, exempelvis jackor i all sorts kvalitet, funktionskläder samt specialanpassade plagg enligt våra kunders önskemål. Specialproduktionen har varit allt från en enstaka produkt till hela sortiment av anpassade produkter. Vi har arbetat med samma fabriker i Mittens Rike i över 15 år och har god kontroll på våra fabrikers arbetsförhållanden och miljöansvar.

Denna kombination av lagerhållning av basprodukter i anslutning till tryck och brodyr tillsammans med våra duktiga grafiker, ger oss möjlighet att erbjuda snabba, säkra och kostnadseffektiva lösningar till våra kunder i hela Sverige.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som orderkoordinator har du ansvar för inkomna order från företagets kunder. Du kommer att handha flera delar i orderkedjan, såsom inregistrering av order i affärssystemet SPCS, leveransbevakning, speditionsarbete och fakturering.
I dina arbetsuppgifter ingår förutom orderhantering och administration även inköp av produkter till företagets produktion. Du kommer att ha daglig kontakt med både kunder och avdelningar internt för att säkerställa att produkter levereras till kunder i rätt tid och i enlighet med lagda beställningar.
Du kommer således ha en roll med varierande arbetsuppgifter, ett brett ansvarsområde och vara en viktig del av ett familjeföretag som ligger i framkant inom sin bransch!

Din profil

Vi söker dig som har administrativ erfarenhet och som med stort intresse tar dig an nya uppgifter och utmaningar. Du har god datorvana och det är mycket meriterande om du har arbetat i något affärssystem tidigare, samt har goda kunskaper i Excel. Vidare bör du vara både noggrann och effektiv i ditt sätt att arbeta och du kan självständigt planera och prioritera ditt arbete.
Du trivs i en självgående roll med högt arbetstempo och varierande arbetsuppgifter, som ställer höga krav på din förmåga att skapa god struktur i ditt arbete. Du tar gärna eget ansvar, samtidigt som du är prestigelös och utan problem anpassar dig efter nya direktiv och hjälper till där det behövs. Du är trygg i dig själv och har en positiv grundinställning till såväl ditt arbete som till kunder och kollegor.
Tjänsten ställer krav på att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska.

Om vårt företag

OnePartnerGroup är en av södra Sveriges mest expansiva aktörer inom kompetensförsörjning. I Östergötland har vi kontor i Mjölby, Motala Linköping och Norrköping. OnePartnerGroup är en komplett leverantör av kompetens inom kollektiv- och tjänstemannasektorn samt transportutbildningar.
Vi vet att det är människor som gör skillnaden på bra företag och fantastiska företag. Vi strävar alltid efter att vara ett företag som utvecklar kunderna genom att prioritera, motivera och utveckla personalen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna Kilpeläinen
073-364 98 10
Anna Kilpeläinen
011-400 50 92
Anna Stenqvist

Anders Asplund

Anna Kilpeläinen

Anna Kilpeläinen

Anders Asplund
0142-602063
Anna Stenqvist

Henric Forsman

Henric Forsman
072-3849150

Sammanfattning

  • Arbetsplats: OnepartnerGroup Östergötland AB Mjölby
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 12 september 2016

Besöksadress

Kungsvägen 37, Mjölby
None

Postadress

Kungsvägen 37
Mjölby, 59551

Liknande jobb


6 november 2024

4 november 2024