OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Familjeföretaget Saturnus i Malmö har tillverkat välsmakande drycker sedan 1893. Vi har egen tillverkning av glögg, kryddat brännvin, cocktailmixers och coffee syrups. Vi legotillverkar även drycker för ett antal större företag. Dessutom representerar vi internationella varumärken som Evian, Aqua d’or och Britvic på den svenska marknaden. Vi är idag ett 30-tal anställda och har en årsomsättning på 120 miljoner kronor.
Är du en person med stort engagemang och driv som vill jobba inom livsmedelsbranschen? Vi på Saturnus söker en medarbetare till vår ekonomiavdelning med ansvar för orderhantering och direktkontakt med våra B2B-kunder. Vi söker dig som trivs i ett litet, effektivt team och i en roll med många interna och externa kontaktytor.
Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat orderhantering, fakturering, import-, export- och tullhantering. Utöver ingår även diverse sedvanliga kontorsarbetsuppgifter. Du kommer att ha daglig kontakt med företagskunder, distributörer, speditörer och leverantörer för att säkerställa tillförlitliga leveranser. För att trivas bör du vara lösningsorienterad, strukturerad, ha en hög service- och ansvarskänsla samt uppskatta att arbeta i en essentiell koordinerande roll.
Du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift och känner ett driv att arbeta i flertalet administrativa program.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och att du har en relevant högskoleutbildning, alternativt annan form av eftergymnasial utbildning.
Tjänsten är en tillsvidareanställning. Tillträde enligt överenskommelse men gärna i mitten av augusti.
Vi arbetar löpande med rekryteringen och tar därför gärna emot din ansökan med CV och personligt brev snarast, dock senast den 18 juli, till ansokan@saturnus.se