OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hos oss på Alfa Laval går vi alltid den extra milen för att övervinna de tuffaste utmaningarna. Vår drivkraft är att accelerera framgången för våra kunder, människor och planet. Du kan bara uppnå det genom att ha hängivna människor med ett nyfiken sinne. Nyfikenhet är gnistan bakom bra idéer. Och bra idéer driver framsteg. Vi söker en serviceinriktad orderkoordinator för visstidsanställning till Distributionscentret i Tumba.
Vem är du?
För att lyckas i arbetet måste du vara självgående, ha förmågan att prioritera och fokusera i stressiga lägen och tycka om att arbeta mot deadlines. Vi behöver dig som är positiv, lättlärd, lyhörd mot omgivningen, har lätt för att samarbeta och vill ge våra kunder den bästa möjliga kundservicen.
Om jobbet
Du hanterar allt från bokning till fakturering av reservdelsorder där vårt mål är att leverera rätt produkt med rätt kvalitet i rätt tid till rätt kostnad.
Du arbetar med ett stort kontaktnät både internt och externt, bl.a. leverantörer, warehouse, speditörer, Logistic control tower (skeppning och dokumentation). Du är i daglig kontakt med våra kunder/säljbolag via mail, telefon och Skype.
Att arbeta med ständiga förbättringar är något som ingår i tjänsten.
Vad du kan
Meriterande för dig som söker tjänsten är specifik kunskap om och erfarenhet av:
* Arbetserfarenhet inom serviceyrke
* Movex (affärssystem)
* Logistikprocesser
* Relevant eftergymnasial utbildning
* Lean, Six Sigma projektmetodik
* Exportkontroll
* Microsoft Office
* Svenska och Engelska i tal och skrift (mycket goda kunskaper)
För mer information om tjänsten
Jennifer, Peltoniemi Team Manager, 0761 398 148
Andreas Hafström, Talent Acquisition Partner, andreas.hafstrom@alfalaval.com
Facklig information
Francisco Garcia, Akademikerna, +4673 399 56 84
Bruno Smolic, Unionen, +4670 852 52 17
Välkommen med din ansökan senast 13:e februari 2022. Vi kommer att tgå igenom våra ansökningar löpande.