Orderkoordinator

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Som Orderkoordinator kommer du ansvara för hela förfarandet i orderprocessen. Du kommer att arbeta med allt från ordermottagning, prishantering och kontroll att avtal etc följs till att följa upp packning och leverans och returprocesser. Du kommer se till att de order som mottas av LG läggs in i systemet för att sedan behandlas och levereras ut till kund i tid.
Arbetet omfattar dagliga kontakter med, naturligtvis externa kunder, men också ett stort antal interna kontakter inom LG Electronics organisationen såsom försäljning, inköp och logistik. Som Orderkoordinator kommer du att ingå i en nordisk grupp av 11 positiva och engagerade personer med god sammanhållning. Du kommer ha en mycket betydande roll i teamet då din tjänst stödjer alla delar av orderprocessen.
Exempel på arbetsuppgifter
Ta emot och hantera order i Oracle-baserat system
Följa upp leveranser
Hantera priser, allokering etc
Kundansvar nordiska kunder
Hantera returer och kreditering
Hantera deadlines
Hantera snabba beslut som kan gå utanför de dagliga rutinerna

Tjänsten erbjuder möjligheten att få arbeta med ett välkänt varumärke i en stor koncern och värdefulla erfarenheter av att jobba internationellt.
Vem är du?
Minst 3 års erfarenhet av liknande uppgifter.
Vana av att jobba i komplexa system (Oracle, SAP, etc)
Mycket god administativ förmåga
Mycket noggrann
Mycket goda kunskaper i Office-paketet, fokus på Excel
Mycket goda kunskaper i engelska i tal och skrift
Lösningsorienterad

Som person är du social och trivs med att arbeta i team. Du har en god verbal och skriftlig förmåga och är strukturerad i ditt arbete. Vidare är du mycket stresstålig och prioriterar dina arbetsuppgifter på ett effektivt sätt. Vi ser dig gärna som innovativ och lösningsinriktad. Du är nyfiken och intresserar dig för såväl kunden som för dina kolleger som sitter på olika platser i världen. Att vara en del i LGs organisation innebär även höga krav på pålitlighet, engagemang och ägandeskap av uppgifter.
LG är en dynamisk organisation som kräver flexibilitet och en strukturerad arbetsmetod, där varje medarbetares engagemang är avgörande. Du ser kulturella skillnader som utmanande och berikande och du har lätt att anpassa dig till nya omständigheter.
Start: omgående
Uppdragets omfattning: Heltid, där du får en tillsvidareanställning via vår partner Rekryteringsgruppen
Arbetstid: 8.30-17.00 (30 min lunch)
Plats: Akalla

Sammanfattning

  • Arbetsplats: LG
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 juni 2022
  • Ansök senast: 30 juni 2022

Postadress

Esbogatan 18
KISTA, 16474

Liknande jobb


E-handelssamordnare

E-handelssamordnare

23 december 2024

Ordermottagare / operativt inköp

Ordermottagare / operativt inköp

20 december 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

20 december 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

20 december 2024