OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
EFG är en ledande europeisk leverantör av inredningslösningar för kontor och offentliga miljöer. EFG arbetar efter den enkla principen att alla kunder är unika och varje uppdrag har individuella förutsättningar, krav och behov. 1885 startade företagets historia med att KG Andersson i Tranås tillverkade sin första pinnstol. Idag har EFG Koncernen 450 anställda och verksamhet i Sverige, Norge, Danmark, Finland och England. Omsättningen 2014 uppgick till 120 MEUR. Ägare är norska Herkules Capital.
Vi fortsätter att förstärka vår kundservice i Tranås. Kundservice tar emot och behandlar samtliga order i de länder EFG arbetar. Kundservice har en kontinuerlig dialog med våra kunder och säljbolag angående förfrågningar, offerter och order samt våra möjligheter att tillmötesgå dessa.
Jobbet innebär att hantera en order från det att vi tar emot den tills dess att den är komplett levererad och kunden är nöjd. Arbetet sker i nära samarbete med andra funktioner inom EFG, såsom försäljning, inköp, produktionsplanering, leverans och offert.
Arbetsuppgifter
Tjänsten innebär att du tar emot leveransförfrågningar, offerter och order. Tillsammans med kund och säljare säkerställer du att produktion och levererans sker enligt kundens önskemål och krav. Du följer inkommen order och driver den i projektform genom produktionsplanering och produktion på ett korrekt sätt så att kundens önskemål tillgodoses. Under hela processen har du fortlöpande kontakt med kunden. Skulle något mot förmodan gå fel i leveransen utreder du detta och ser till att eventuella ersättningsprodukter produceras och levereras till kund.
Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid. Placeringsort är Tranås.
Vem är du?
För att lyckas i denna tjänst ska du tycka om att ha många kontakter. Du drivs av att hjälpa våra inredare och säljare att öka våra marknadsandelar. Att vara säljarnas och kundernas förlängda arm in i vår fabrik och Supply Chain är en naturlig roll för dig, som har tydligt kundfokus. Du är bra på att planera och har en helhetssyn över alla delar som ingår i ett leveransprojekt. Du ser tidigt om något riskerar att inte följa planerna och vidtar de åtgärder som krävs för att undvika detta.
Som person är du serviceinriktad och bra på att samarbeta. Att lyfta telefonluren och ringa en kund för att reda ut ett problem är naturligt för dig. Ditt kundfokus leder till en bra känsla för prioriteringar och du balanserar det strukturerade arbetssättet mot flexibla lösningar på ett bra sätt.
Du har några års erfarenhet av arbete med order- eller leveransplanering och är trygg i rollen som koordinator. Har du dessutom verkat inom ett område där leveranserna är större och komplexa är du en mycket intressant kandidat! Du har relevant eftergymnasial utbildning, är van användare av MS Office och har erfarenhet av att arbeta med orderadministration i affärssystem.
Frågor och ansökan
Vi utvärderar ansökningar löpande och ser fram emot din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2016-09-30. För mer information om tjänsten kontakta Eva Alexandersson, Team Manager Customer Service, 0140-675 28 eller eva.alexandersson@efg.se
Facklig kontaktperson för Unionen är Karl-Martin Gustafsson, tel: 0140-676 93.
Ansök till Johanna Illergård Arvidsson HR Business Partner vi nedanstående länk:
Kontaktpersoner på detta företaget
HR Manager Helen Nordvall
0140-675 83
Talent Manager & HR Business Partner Emma Lagerbielke
0313503789
Anna Edén
HR Business Partner Johanna Illergård Arvidsson
014067551