OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Academic Work är bemannings- och rekryteringsföretaget för studenter och unga akademiker.Vi är idag Sveriges största arbetsgivare för studenter och har ungefär 3000 konsulter ute på uppdrag varje månad.Vi verkar för att företag skall erbjudas en kanal för att kunna säkra sin kompetenstillförsel på såväl kort som lång sikt samtidigt som studenter och unga akademiker skaffar sig värdefulla meriter och kontakter inför framtiden.Vår mission är att skapa möjlighet för studenter att få arbetslivserfarenhet vid sidan av sina studier samt hjälpa dem till ett fast jobb.Vi jobbar inom de flesta branscher och med många av Sveriges största företag såväl som med mindre organisationer.Academic Work är idag ett av Sveriges största bemanningsföretag med cirka 150 personer sysselsatta internt.Vi har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping, Örebro och Oslo (Norge) och uppdrag över hela Sverige.Välkommen till framtiden!Tjänsten ingår i vår uthyrningsverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av Academic Work men arbeta ute hos en av våra kunder.Academic Work söker för kunds räkning en orderkoordinator till ett av Sveriges största petroleumföretag.Företaget finns etablerad i stora delar av världen. Arbetsuppgifterna innebär att du skall arbeta som kvalificerad ordermottagare mot den internationella marknaden, (hela världen). Arbetsuppgifterna innebär: Ta ut plocklistor på exportorders och följa upp dem med lagerpersonalen Daglig avstämning med lagerpersonal gällande kommande Exportleveranser Iordningsställande av skeppningsdokument (EDI Com/SAP) : CMR/ Inrikesfraktsedel, Packlista, Proforma Invoice/Commercial Invoice, Exportdeklaration, (EUR1 dokument, Ursprungs Certifikat) i. Inom EU: CMR/Inrikes Fraktsedel, Packlista, Invoice ii. Utanför EU: CMR Fraktsedel, Packlista, Invoice, Exportdeklaration, (EUR1 dokument, Ursprungs Certifikat) Marknadsföringsmaterial: Manuell inmatning i EDI Com Iordningsställande av skeppningsdokument för bulkleveranser export (manuellt i EDI Com) Efter upplärning bör dessa arbetsuppgifter uppgå till ungefär en halvtid.Den resterande halvtiden är tänkt att användas som back-up för en annan person i teamet och för ytterligare en person som hanterar en parallell process i Nynäshamn (order/spedition), fast med andra kunder.Vi söker dig som har erfarenhet av orderhantering och logisitk.Du är duktig på SAP och officepaketet.Du kan skriva och prata engelska obehindrat.Meriterade om du kan andra språk.Som person är du social och du har lätt för att skapa kontakter.Du har lätt för att sammarbeta och tar gärna stort eget ansvar.Viktigt att du trivs med att jobba självständigt fast du tillhör en grupp.Framförallt är du affärsmässig och företagsam. Vi förutsätter att du har någon erafarenhet av ordermottagning eller liknade arbetsuppgifter. Det finns mycket goda utvecklingsmöjligheter inom företaget. Ort: Nynäshamn med två veckor upplärning i Stockholm. Om du vill öka dina möjligheter till ett jobb, registrera ditt CV på www.academicwork.se och få jobbtips direkt till din e-post.
Kontaktpersoner på detta företaget
Konsultchef Jenny Norling
08-562 448 44
Konsulychef Sara Andersson
08-56244871
Konsultchef Lena Norberg
Konsultchef Rahel Habtegabir
08-52258922
Konsultchef Sara Dahl
08-56246770
Consultant Manager Assistant Maria Udén
08-522 57611
Konsultchef Rahel Habtegabir
08 - 54 25 89 22
Konsultchef Jenny Rydberg
Konsultchef Natasha Cordero
0852258947
Konsultchef Sara Dahl