Orderkoordinator på Order & Planning

Orderkoordinator på Order & Planning

Arbetsbeskrivning

Företagspresentation Till vår kund Alfa Laval i Ronneby söker vi nu en orderhanterare inom kundtjänst med start omgående. Är du en flexibel och driven person som gillar administration och kundkontakt? Vill du arbeta med produkter som effektiviserar energianvändningen? Då är du den vi söker! På Alfa Laval anstränger vi oss alltid lite extra för att klara de allra tuffaste utmaningarna. Vår drivkraft är att skapa framgång för våra kunder, människorna och planeten. Detta kan bara uppnås genom hängivna och nyfikna människor. Nyfikenhet är gnistan bakom goda idéer. Och goda idéer genererar framsteg. Alfa Laval i Ronneby är en av Alfa Lavals fyra globala fabriker där man tillverkar kopparlödda och rostfria värmeväxlare. Dessa används i applikationer så som värmepumpar, luftkonditionering, fjärrvärmesystem, vindkraft- / solenergianläggningar och dylikt där våra kunder är marknadsledande. Produkterna bidrar direkt till ett mer effektivt energiutnyttjande och därmed har en positiv påverkan på miljön. Vi skapar en bättre vardag för människor. Vi älskar vad vi gör och vi är bra på det. Vill du vara med oss och bidra till en mer hållbar framtid genom tekniska uppfinningar?

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

Som orderkoordinator kommer du jobba med orderläggning i en hel kedja, från att planera in en slot i produktionen till att växlaren kommer fram till kund. Du jobbar dagligen med att registrera och grovplanera ordrar, göra olika certifikat, svara på kundönskemål och behov. Du jobbar tillsammans med produktionsplanerare, inköpsavdelningen och produktionen för att på bästa sätt tillgodose kundens önskemål och behov, utifrån de möjligheter som finns. I vårt produktionssystem ALPS ingår du som en naturlig del i arbetet med förbättringar, 5S och standardiserat arbetssätt.

Din profil

Är du en person som sprider glädje och tycker om att samarbeta med andra människor så är det dig vi söker. För att klara arbetet behöver du också vara strukturerad och tycka om att ta tag i problem och driva dem mot en lösning tillsammans med andra. Eftersom arbetsmängden varierar från dag till dag och det periodvis kan vara högt tempo ser vi även att du är stresstålig. Vidare har du modet att förändra och i en positiv anda vara delaktig i att ständigt utmana och förbättra våra processer. Vi söker dig som har administrativ / ekonomisk gymnasieutbildning samt några års erfarenhet från kundorienterat arbete. Du kan uttrycka dig obehindrat på engelska i både tal och skrift. Vidare är grundläggande datorvana ett krav.
Om anställningen Tjänsten är ett konsultuppdrag med anställning hos Unik Resurs med placering hos Alfa Laval i Ronneby. Självklart har vi kollektivavtal och olika förmåner så som friskvårdsbidrag och kompetensutveckling. Uppdraget kommer starta omgående där det finns goda möjligheter till övertag av kund.

Ansök redan idag!
Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;

Daniel Stålbäck och nås på 0730-42 31 22 eller på daniel.stalback@unikresurs.se

Väl mött!

Unik Resurs
Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 december 2022
  • Ansök senast: 5 januari 2023

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


Administratör till Servicecenter

18 december 2024

17 december 2024

Säljkoordinator

Säljkoordinator

13 december 2024