OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du ute efter en bred koordinerande roll där du både får arbeta med orderhanteringen, en del ekonomirelaterade uppgifter samt supporta kunder? Då är detta en unik möjlighet där du får tillhöra ett mindre kontor med 5 andra kollegor på ett bolag som är världsledande inom sitt område! Sök tjänsten redan idag, vi jobbar med ett löpande urval.
OM TJÄNSTEN
ELESA grundades 1941 och är idag ett världsledande företag inom framtagning av standardkomponenter i plast och metall framtagna för mekanikindustrin såsom maskiner, automationslösningar och diverse industriell utrustning. Design, produktionsverksamhet och vårt centrallager är koncentrerade till huvudkontoret i Monza i Italien. I vårt logistikcenter lagras över 50 000 unika artikelnummer för distribution runt om i världen. ELESA produkter säljs i mer än 60 länder över hela världen genom 12 dotterbolag och kvalificerade distributörer i de stora industriländerna som säkerställer en effektiv och snabb service.
Du kommer att få tillhöra Elesa Scandinavia AB som är ett helägt dotterbolag. Kontoret ligger i Sollentuna och man är idag 5 kollegor som arbetar i olika roller inom försäljning, marknadsföring, teknisk support samt skeppning av produkter till kunder i Sverige, Norge och i viss mån Finland. Nu vill de utöka teamet med en orderkoordinator.
Du erbjuds
* En bred roll där du får möjlighet att utvecklas och lära dig många olika saker
* Få tillhöra ett sammansvetsat gäng där man hjälps åt för att tillsammans få bolaget att fortsätta gå framåt
ARBETSUPPGIFTER
* Ta emot och registrera kundorders i Elesas affärssystem
* Administrera och skicka beställningar/inköp till deras fabrik
* Uppföljning och ge god kundservice till deras kunder
* Visst ekonomiansvar i form av att bland annat sköta den dagliga faktureringen gentemot deras kunder samt andra förekommande uppgifter
* Assistera på andra avdelningar vid behov med exempelvis bokning av transporter, packning av kundorders mm.
VI SÖKER DIG SOM
* Har gymnasieexamen – gärna inom ekonomi
* Flytande i Svenska och Engelska både i tal och skrift
* Har god datorvana
Det är meriterande och din ansökan kommer att prioriteras om du:
* Har erfarenhet av administrativa tjänster
* Har erfrenhet av kundservice och/eller kundsupport
* Har erfarenhet av att arbeta i affärssystem med orderhantering
Som person är du:
* Flexibel
* Strukturerad
* Har god samarbetsförmåga
Övrig information
* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid
* Placering: Sollentuna, Stockholm
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Elesas önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Elesa här.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231