Orderkoordinator till internationellt företag

Orderkoordinator till internationellt företag

Arbetsbeskrivning

Vårt uppdrag:
Vår globala kund som är världsledande inom utveckling, tillverkning och försäljning av energieffektiva fläktar och elmotorer söker nu en Orderkoordinator. Vår kund erbjuder ett utvecklade arbete på ett framgångsrikt och lönsamt företag. Kunden som ser personalen som en tillgång och har därför lyckats skapa en god och trivsam atmosfär på företaget genom åren.
Tillträde från mitten av december och tolv månader framåt med möjlighet till förlängning. Tjänsten är på heltid och är belägen i Järfälla.

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer vara anställd av Avanzera och jobba ute hos kund. Som konsult hos Avanzera har du bl.a. fast månadslön, friskvårdsersättning samt betald semester.


Arbetsuppgifter:
Som Orderkoordinator kommer du att ingå i ett order/inköpsteam som idag består av 8 personer. Dina främsta arbetsuppgifter kommer att handla om att ansvara för orderläggning av produkter och komponenter från kunder. Du kommer att ha kontakt med kunder och svara på frågor rörande order, leverans och pris. Leverans – och orderbevakning är en viktig del som man måste hantera.

Exempel på några arbetsuppgifter:

- Mottagande av kundorder, registrera kundorder, ta emot kundsamtal
- Skicka ordererkännade till kund. Leveransbevakning ut till kund.
- Hantera och registrera prognoser.
- Vara kontaktperson kring logistikärenden såsom prognoser, löpande order, leveransförseningar och leveranser.
- Samarbete med säljavdelning.


Din bakgrund:
Vi söker dig som har ett par års erfarenhet inom relevant erfarenhet avseende orderhandläggning. Vi ser att du har relevant utbildning inom order och logistik eller motsvarande. Datorvana samt systemvana är ett krav, SAP och Excel ses som meriterande. Tidigare erfarenhet från tillverkningsindustrin ses som meriterande. Du ska ha goda språkkunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.

Som person är du serviceinriktad och kan arbeta självständigt. Du trivs med att ha många kontaktytor som med kunder, säljare och inköpsteamet. Du är noggrann, driven, prestigelös, flexibel och har möjlighet att ha flera pågående tidskritiska aktiviteter samtidigt. Det är viktigt att du har ett analytiskt, logistiskt synsätt. Du är också driven, kommunikativ och får saker gjorda. Sist, men inte minst, önskar vi att du är en god lagspelare med ett trevligt bemötande som stöttar dina kollegor och arbetar mot gemensamma mål.

Sök redan idag! Då tillsättandet ska ske så snart som möjligt kommer vi att göra vårt urval löpande. Att ansöka tar bara en minut, fyll i dina personuppgifter och ladda upp ditt eget CV så är du en av våra kandidater till tjänsten. Välkommen med din ansökan!


Om oss:
Genom vår uthyrnings- och rekryteringsverksamhet erbjuder vi personal inom Ekonomi, Administration, Sälj/Marknad, Logistik/Inköp och HR. Vår inriktning är kunnig och erfaren personal som snabbt kan sätta sig in i arbetsuppgifter och nya företag. Vår framgång bygger på ett personligt engagemang, lång erfarenhet och en konstant målsättning att överträffa dina förväntningar.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna Kalzén
0700-90 54 91
Camilla Jonsson
0854528304
Helena Elvin Guillemain
0854528305
Malin Klingberg
0854528307
Malin Klingberg
08-54528307
Iren Sayar
0700-905 492
Camilla Jonsson
08 - 545 28 304
Malin Klingberg
08-54520307
Cecilia Wiborg

Malin Klingberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Avanzera AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 november 2021
  • Ansök senast: 31 december 2021

Besöksadress

Box 853, Stockholm
None

Postadress

Box 853
Stockholm, 10137

Liknande jobb


22 november 2024

21 november 2024

21 november 2024