Orderkoordinator till internationellt företag i Eskilstuna

Arbetsbeskrivning

Presentation

Till en av våra globala kunder söker vi nu en orderkoordinator som arbetar mot eftermarknaden, är det dig vi söker? Uppdraget är ett bemanningsuppdrag och du kommer att bli anställd som konsult hos oss på Poolia under tiden för uppdraget. Det är ett långsiktigt uppdrag och det förväntas starta 23 maj 2016 och pågå tom 31 januari 2017.

Urval och intervjuer kommer att ske löpande så skicka in din ansökan redan idag!


Arbetsuppgifter

Som orderkoordinator för erftermarknaden kommer du fungera som spindeln i nätet. Denna tjänst innebär att du arbetar mot lagret i Kina. Du och dina kollegor är länken mellan kunderna och andra funktioner inom företaget. Du stödjer kunderna avseende leveransfrågor eller andra logistiska frågor, det är dig kunden kontaktar gällande frågor kring deras lagda eller kommande ordrar. Du ser därför till att alla delar i orderflödet är samordnade med lagret i Kina samt informerar kunden om eventuella avvikelser eller försenade ordrar.

Utbildning/erfarenhet

Du som söker denna tjänst ska ha erfarenhet från kundtjänstarbete, gäna från ett internationellt företag. En akademisk examen inom relevant område är meriterande. Engelska är det grundläggande arbetsspråket, det är därför ett krav att du har goda engelskakunskaper både skriftligen och muntligen. Har du kunskap i det kinesiska språket är det en bonus. Vidare är du en person som har förståelse för försäljning och affärer. Det är även önskvärt att du har god datorvana.

Som person är du serviceminded, stresstålig och flexibel. Du klarar av att arbeta självständigt men även att samverka med dina kollegor. Du har även en kreativ förmåga avseende att lösa problem och du är mycket lösningsfokuserad. Att hantera många saker samtidigt ser du inte som ett problem, inte heller att arbeta under tidspress.


Förmåner

Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag.

Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Sluttext

Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Axäng
+46 73 944 57 02
Anna Pernås
019-7663708
Jenny Berg

Katerina Avraam

Anna Pernås

Linda Axäng

Anna-Karin Skoog

Jenny Berg
+46 72 074 19 99
Anna-Karin Skoog
+46 19 766 37 06
Linda Axäng
+46 766 37 02

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Örebro AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 29 april 2016

Besöksadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr, Örebro
None

Postadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr
Örebro, 70211

Liknande jobb


Orderhandläggare

22 november 2024

22 november 2024