Orderkoordinator till Telenor

Arbetsbeskrivning

Orderkoordinator till Telenor
Har du arbetat som orderkoordinator, orderadministratör eller i kundtjänst och har erfarenhet av telekom? Då har vi nästa steg för dig hos Telenor i Stockholm. Hit kommer du till en öppen atmosfär och stimulerande miljö med varierade och utvecklande arbetsuppgifter. Tyngdpunkten ligger i avtals- och ordergranskning men du hanterar också företagsbeställningar. Dina kontaktytor är såväl företagskunder som säljare och leveranskoordinatorer. Låter det som något för dig? Då hoppas vi redan på din ansökan, välkommen till oss!

Uppdragsgivare: Randstad

Ort: Stockholm

Omfattning: Heltid 8-17 (flextid), start i januari och med uppdrag i 6 månader. Förlängning av uppdraget och/eller tillsvidareanställning hos Randstad är möjligt.

Arbetsbeskrivning:
Hit kommer du till en öppen arbetsplats i ett stilrent glashus vid Slussen. Redan till sommaren blir det nya lokaler i Solna. Den trevliga atmosfären flyttar med och här uppskattas det om du såväl tar initiativ som kommer med förbättringsförslag. Alla fyra i teamet har sitt ansvarsområde och även du får ett liksom en välplanerad introduktion. Du tillhör avdelningen Business Delivery som både finns i Stockholm och Karlskrona.

Dina arbetsuppgifter:

• Beställningar från företagskunder, det kan till exempel vara nytt (eller flytt av) abonnemang, omförhandlingar och överlåtelser.
• Avtals- och ordergranskning, registrering av beställningar i leveranssystem. En del i arbetet är daglig kontakt med säljare och leveranskoordinatorer (som hanterar beställningen efter du registrerat den.)
• Driftsättning och konfigurering av enklare telefonitjänster.
Kvalifikationer:
Här behöver du:

• Erfarenhet av administration och telekombranschen (fasta och/eller mobila sidan).
• Goda färdigheter i Microsoft Office-paketet liksom i system (då du hanterar flera olika system.)
• Goda kunskaper i både svenska och engelska.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person beskrivs du ofta som hjälpsam, kundorienterad och affärsmässig. Du är målinriktad och självständig men saknar de där vassa armbågarna. För dig spelar det ingen roll om du hanterar stora eller små uppgifter, du hanterar gärna både och – även om tempot går upp ibland. I dig har vi en kollega som håller vad hen lovar, är professionell och positiv. Känner du igen dig? Då kommer du trivas med oss.

Det är plus (men inte krav) om du har erfarenhet av orderadministration, en koordinerande roll, B2B-kundtjänst och/eller om du arbetat i Albatross, Clarify och/eller SalesForce.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om Telenor:
Idag är det aldrig långt till en surfplatta eller dator. Mobilen är vår bästa vän. Och det kommer ständigt nya lösningar, som gör det digitala livet enklare och roligare. Ändå har den digitala revolutionen bara börjat. Utvecklingen rusar vidare. Snart kommer det vara möjligt att se, uppleva och göra saker vi ännu bara drömmer om.

Det är här Telenor kommer in.

Vi för människor närmare varandra och ger dem tillgång till den allra senaste tekniken. Vi står mitt i den digitala förändringen. Vi lever och utvecklas med den. Nu behöver vi din hjälp för att utvecklas ännu mer

Om Randstad:
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.

Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.

Sista ansökningsdag: 2017-12-13, urval kommer att ske löpande. Vi beräknar oss träffa de första kandidaterna för intervju i början av december. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Niclas Norenius Marander | niclas.norenius.marander@randstad.se [ mailto:niclas.norenius.marander@randstad.se ] |

Sökord: Telekom | telecom | orderkoordinator | orderadministratör | kundtjänst | kundtjänstmedarbetare | randstad | Telenor | Stockholm | humanforward | B2B |

Kontaktpersoner på detta företaget

Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 13 november 2017

Besöksadress

Kalendegatan 26
None

Postadress

Box 17193
Stockholm, 10462

Liknande jobb


Handläggare till MSB:s nya svarstjänst

Handläggare till MSB:s nya svarstjänst

1 november 2024

1 november 2024

1 november 2024